ذخیره تصاویر حذف شده اینستاگرام تا یکسال

مجازیستسال گذشته یک محقق امنیتی از اینستاگرام درخواست یک کپی از تصاویر و پیام‌های دایرکت خود را کرده و اطلاعاتی که در اختیارش قرار گرفته، بیش از یکسال پیش پاک شده‌ بودند که همین موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها به صورت کامل از سرور‌های این اپلیکیشن اشتراک تصاویر پاک نشده‌اند.

اینستاگرام اعلام کرده که چنین موضوعی مربوط به یک باگ می‌شود که هم اکنون برطرف شده و این محقق به علت شناسایی آن، ۶۰۰۰ دلار جایزه دریافت کرده است. این محقق در اکتبر سال گذشته میلادی چنین باگی را شناسایی کرده و اوایل همین ماه برطرف شده است. سخنگوی این شبکه اجتماعی اعلام کرده:

«محققی این مشکل را مطرح کرد که اگر کاربری با استفاده از ابزار «Download Your Information» خواهان دستیابی به یک کپی از اطلاعات خود باشد، در میان آن‌ها تصاویر و پیام‌های حذف شده را نیز مشاهده خواهد کرد. ما این مشکل را برطرف کرده‌ایم و نشانه‌ای مبنی بر سوءاستفاده از آن وجود ندارد.»

در رابطه با گستردگی این مشکل اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، با این حال می‌دانیم که چند روز تا حذف کامل اطلاعات از سرور سرویس‌های آنلاین باید منتظر بمانیم که این زمان برای اینستاگرام تقریبا برابر ۹۰ روز است. با این وجود، محققان امنیتی در گذشته با مشکل مشابهی در سایر سرویس‌ها مانند توییتر نیز مواجه شده بودند که رفع شده‌اند.

علاوه بر این باگ، فیس بوک با یک مشکل قانونی نیز مواجه و متهم به جمع‌آوری، نگهداری و استفاده از اطلاعات بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام شده است. به گزارش بلومبرگ، این شبکه اجتماعی از ابزار تگ چهره در اینستاگرام برای ساخت قالب‌های چهره استفاده می‌کند و سپس در دیتابیس آن ذخیره می‌شوند. به گفته کاربران، این کمپانی بدون رضایت آن‌ها و به صورت خودکار از این ابزار استفاده می‌کند.

در صورتی که فیس بوک متهم شناخته شود، باید به هر کاربر ۱۰۰۰ دلار غرامت پرداخت کند و احتمال افزایش آن به ۵۰۰۰ دلار نیز وجود دارد. این کمپانی ماه گذشته میلادی با پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار برای پرونده‌ای مشابه موافق کرد، بنابراین به نظر می‌رسد با آخرین پرونده آن روبه‌رو باشیم.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول