مشکلات جدی استارت‌اپ‌ها برای بورس

مجازیست-رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت نصیر:

  • ورود استارت‌اپ‌ها به بورس چالش‌های بسیاری به همراه دارد، چراکه برخی از استارتاپ‌ها مانند دیجی‌کالا و اسنپ دارای سرمایه‌گذار خارجی با درصد سهام بالا هستند که این امکان نفوذ و جاسوسی دشمن در این حوزه حساس را ممکن خواهد کرد.
  • دسترسی احتمالی به داده‌های این نوع استارت‌اپ‌ها چالش اصلی این نوع کسب و کارها است و با توجه به اینکه ورود این استارتاپ‌ها به بورس ممکن است تحت هدایت سرویس‌های خارجی باشد از این رو دقت و توجه بسیاری در استفاده از آن ها لازم است.
  • دولت و نهادهای امنیتی باید نظارت سختگیرانه به موضوع ورود استارتاپ‌ها به بورس داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از عملکرد استارت‌اپ‌ها باید نظارت‌ها بر آن‌ها تشدید شود.
  • وجود استارت‌اپ‌ها با هدف تسهیل‌گری در امور مورد پذیرش است و اگر قرار باشد این نوع استارت‌اپ‌ها نیز بر شمار مشکلات اقتصادی بیفزایند به طورحتم با مخالفت جدی نهادهای نظارتی و مسئولان مواجه خواهند شد.
  • در بسیاری از کشورهای پیشرفته استارتاپ‌آپ‌ها توانسته‌اند بسیار از مسائل را برای مردم تسهیل کنند و عملکرد استارت‌اپ‌ها در اتاقی شیشه‌ای و شفاف باید باشد تا به این ترتیب کسی از این نوع فعالیت‌ها متضرر نشود.
  • اکنون در آمریکا و کشورهای پیشرفته نیز بحث سخت‌گیری و نظارت سنگین و امنیتی در زمینه استارتاپ‌های حوزه فناوری وجود دارد و قانون‌گذاری‌ها دقیق است از این رو لازم است در کشور ما نیز چنین قوانینی تدوین و اجرا شود.

/نصیر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول