۱۰ درصد از ظرفیت اینترنت کشور را برای شبکه شاد نیاز داریم

مجازیست-محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش:

  • آغاز سال تحصیلی جدید در مناطق سفید آموزش به صورت حضوری ارائه می‌شود و در وضعیت قرمز دانش‌آموزان در مدرسه حاضر نمی‌شوند و آموزش‌ها به صورت مجازی است که از شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و توزیع بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان استفاده خواهیم کرد.
  • در وضعیت زرد از شیوه ترکیبی یعنی آموزش حضوری و مجازی استفاده می‌کنیم و دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت زوج و فرد و یک روز در میان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که جزئیات دقیق آن در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس اعلام شده است.
  • درباره دانش‌آموزانی که به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند باید گفت تکیه اصلی ما صرفا شبکه شاد نیست و آموزش تلویزیونی را خواهیم داشت علاوه بر این برای نقاط محروم و جا‌هایی که به هیچ عنوان دسترسی به اینترنت وجود ندارد بسته‌های آموزشی را توزیع خواهیم کرد، این موضوع کمک می‌کند به بحث عدالت آموزشی نزدیک بشویم.
  • اطلس مشاغل کل کشور در سامانه‌ای طراحی شده است و با کمک مدیران مدارس تکمیل و مشخص می‌شود هر دانش آموز به شاد دسترسی دارد یا از آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی بهره می‌برد و برای آن‌هایی که از آموزش محروم هستند روش‌های جبرانی طراحی خواهد شد.
  • هر کدام از شیوه‌های آموزش با مشکلاتی همراه است به عنوان مثال آموزش تلویزیون یک طرفه است و جهت‌گیری ما به این سمت است که دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.
  • آموزش و پرورش مانند سایر بخش‌های دیگر کشور در کرونا غافلگیر شد، اما در مدت زمانی کوتاه بستر شاد را ارائه کرد و هر بستر جدیدی با مشکلاتی همراه است، اما در طول چند ماه گذشته برنامه‌ریزی کافی انجام شد و زیرساخت شاد و سرور‌ها ارتقا پیدا کرد و برای ارائه کلاس‌های آنلاین برای کل دانش آموزان کشور آماده است از طرفی جلسات متناوب را با وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی داشتیم تا زیرساخت اینترنت در کل کشور ایجاد و پوشش دهی شبکه ملی اطلاعات را داشته باشند.
  • در جلسه امروز با مرکز ملی فضای مجازی، قول دادند تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شود تا با مشکلات پهنای باند و ترافیک برای شاد مواجه نباشیم، ما پیش بینی کردیم که تقریباً ۱۰ درصد از ظرفیت کشور را برای شاد نیاز داریم که قول همکاری دادند.
  • استفاده از پلتفرم‌های خارجی غیرقانونی است و برخی پلتفرم‌های داخلی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند که قوانین و مقررات بخش خصوصی را تنظیم می‌کنیم و تا هفته آینده ارائه خواهد شد و در آنجا مدارس ضمن ملحق شدن به سامانه شاد می‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.
  • جلسات متعددی برگزار شد و طبق مصوبه امروز شورای عالی فضای مجازی ظرف یک هفته آینده الگوی مصرف برای دانش‌آموزان و معلمان طراحی و هزینه و مبالغی که برای استفاده از شبکه شاد صرف می‌شود مشخص خواهد شد.

/دانشجو/

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول