نسخه ارتقا یافته شبکه شاد با بازگشایی مدارس رونمایی می‌شود

مجازیست-علی باقرزاده، رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورشدر سفر به خراسان جنوبی و دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

  • از آنجایی که کرونا در سال تحصیلی جدید و شاید تا دهه‌ها ادامه داشته باشد، معنای پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی صرفا رفتن به مدرسه و حضور در کلاس نیست بلکه باید با توسعه زیرساخت‌ها و فناوری، شرایطی را به وجود آوریم تا تمامی دانش آموزان در اقصی نقاط کشور دسترسی یکسان به آموزش و محتوای آموزشی داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.
  • سال تحصیلی جدید در کنار شبکه شاد از ظرفیت صدا و سیما به شکلی نوین در آموزش و دسترسی دانش آموزان به محتوای آموزشی استفاده خواهیم کرد.
  • کرونا به جریان اجتماعی سازی مدارس، سلامت و بهداشت دانش آموزان آسیب رسانده است و ما باید با شناسایی آسیب‌ها به شاخص‌های مصداقی و مهمی دست پیدا کنیم و با استفاده از این شاخص‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان به رفع آسیب‌ها و جریان‌سازی فرایند تعلیم و تربیت در محیط جدید اقدام کنیم.
  • فناوری‌های نوین به عنوان مهمترین متغیرها در آموزش است و جریان آموزش به شیوه سنتی قدیم باز نمی‌گردد و لازمه برنامه‌ریزی صحیح استفاده از شیوه‌های نوین، خلاقانه و مبتکرانه در مباحث آموزشی، پرورشی و تربیتی، منطبق با سند تحول بنیادین است.
  • با توجه به سکونت قریب ۸۰ درصد جمعیت دانش آموزی ایران در شهرها باید پس از شناسایی متغیرهای آسیب دیده از کرونا و تعیین شاخص برای هر متغیر نسبت به احیای این متغیرها با دستورالعمل‌های سند تحول بنیادین اقدام کنیم چرا که امروز مهمترین امر کیفیت بخشی به آموزش و محتوای آموزشی در فرایند تعلیم و تربیت بر مبنای مهارت‌آموزی در بستر فضای مجازی است.
  • پیش‌بینی شبکه ارتباطی با جامعه هدف مهم است و مردم خراسان جنوبی به ویژه فرهنگیان فرهیخته این خطه، مردمی متدین و مومن هستند که میهمان نوازی بارزترین شاخصه آنان است.
  • کرونا بزرگترین وقفه و بیشترین آسیب‌های تاریخ را به روند تعلیم و تربیت و فرایند یاددهی و یاگیری وارد کرد و امروز بحث تعطیلی مدارس و مسأله تداوم آموزش و نظارت بر فرایند یاددهی و یادگیری دغدغه جدی نظام‌های آموزشی در جهان است.
  • دستیابی تمامی دانش آموزان به آموزش مهمترین دغدغه خادمان نظام تعلیم و تربیت از ستاد تا مدارس است و امروز با توجه به شرایط موجود؛ تداوم مستمر فرایند تعلیم و تربیت در تمامی ابعاد آن، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، اصولی و کاربردی با استفاده از ابزارهای جدید است.
  • تا قبل از شیوع و گسترش کرونا، پایه مهارت‌های آموزشی چه در مدارس و چه در مراکز عالی بر مبنای آموزش حضوری بود و سال‌ها کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شد اما شیوع کرونا رشته اتصال معلم و دانش آموز را در فضای حقیقی قطع کرد.
  • کرونا ویروس بیماری زای ناشناخته و غیرمنتظره است و باید با اجرای شیوه‌های جدید و ابزارهای لازم فرایند یاددهی و یادگیری را همزمان به ۲ صورت حضوری و مجازی دنبال کنیم.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول