تیک تاک مشتری جدید پیدا کرد

مجازیستاوراکل با برخی از سرمایه گذاران آمریکایی شامل جنرال آتلانتیک و سکوئیا کپیتال همکاری دارد که در بایت دنس – شرکت مادر تیک تاک- سهام دارند.

پیش از این رویترز گزارش کرده بود که شرکت توییتر برای خرید فعالیتهای آمریکایی تیک تاک با بایت دنس تماس گرفته و مایکروسافت همچنان گزینه اصلی برای توافق در زمینه خرید فعالیتهای تیک تاک است.

طبق گزارش فایننشیال تایمز، مایکروسافت با جدیت در حال بررسی پیشنهاد خرید فعالیتهای جهانی تیک تاک به جای پیشنهاد قبلی خود برای خرید فعالیتهای این اپلیکیشن در آمریکا و چند کشور دیگر است.

مایکروسافت به خصوص علاقمند است در اروپا و هند که به دلیل تنشهای مرزی با چین، تیک تاک را ممنوع کرده است خریداری کند. اما بایت دنس مخالف فروش کل داراییهای تیک تاک فراتر از داراییهایش در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند است.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه به شرکت چینی بایت دنس دستور داد سهام خود در فعالیتهای آمریکایی اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک را ظرف مدت ۹۰ روز واگذار کند.

مارک مدوز، رییس کارکنان کاخ سفید اظهار کرده که پرزیدنت ترامپ علاوه بر ممنوعیت تیک تاک و وی چت، به دنبال ممنوعیت شرکتهای چینی بیشتری است. وی که در هواپیمای ریاست جمهوری صحبت می کرد، به خبرنگاران گفت: دولت به خصوص روی شرکتهای چینی متمرکز شده که به جمع آوری اطلاعات شخصی می پردازند و تهدیدی برای امنیت ملی ایجاد می کنند.

ترامپ شنبه هفته جاری گفت: ممکن شرکتهای چینی بیشتری نظیر غول فناوری علی بابا را هدف قرار دهد.

در این بین، بلومبرگ گزارش داد تیک تاک وب سایت و حسابی در توییتر راه اندازی کرد تا به مقابله با شایعات بپردازد و اعلام کرد ما دیگر انتشار اطلاعات نادرست درباره پلتفرم خود یا در آن را تحمل و حمایت نمی کنیم.

/ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول