خیمه‌های رسانه‌ای ‌ساترا با ترافیک رایگان

مجازیست-درجلسه‌ای تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای طرح خیمه‌های رسانه‌ای، با حضور سید صادق امامیان رئیس ساترا، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به امضای طرفین رسید.

سید صادق امامیان، رئیس ساترا:

شرایط متفاوت کنونی در کشور موجب شده شاهد شکل‌گیری همگرایی و عزم همگانی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری محرم ۹۹ در فضای مجازی باشیم.
تجربه ما در برگزاری هیئات مجازی و آنلاین صفر نیست، ما پیش از شیوع کرونا و محدودیت در اجتماعات مذهبی، هیئات آنلاین داشتیم اما به دلیل مشکلاتی، چندان رایج نبودند و مردم آنها را یکجا در اختیار نداشتند اما امسال با شکل‌گیری عزم همگانی متولیان این حوزه، امید داریم طرح خیمه‌های رسانه‌ای، تجلی مراسم عزاداری واقعی برای مردم در فضای مجازی باشد.
خوشبختانه در شرایط کنونی متولیان امر از جمله وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات، شرکت مخابرات، اپراتورها و… عزم خود را جزم کرده و برای برگزاری هرچه بهتر مراسم محرم به صورت آنلاین و با ارائه اینترنت رایگان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر پیش‌قدم شده‌اند.

صدا و سیما در حوزه ارائه سیگنال به ویژه در موضوع پخش زنده آماده همکاری با هیئات و پلتفرم‌هاست. همچنین صدا و سیما در بحث تبلیغات و هدایت مردم به سمت این فضا و معرفی هیئات و رسانه‌ها ورود خواهد کرد.
اگرچه اقدامات و همکاری های خوبی را شاهد هستیم اما چالش هایی را نیز در این زمینه در پیش داریم. از جمله اینکه چگونه از ارائه تصویر بد از هیئات در پلتفرم‌ها جلوگیری کنیم. هدف ما نمایش هیئت‌های الگو است و باید از بروز حواشی در این خصوص پیشگیری کنیم.
طبق توافقات صورت گرفته برنامه هیئات آنلاین با پهنای باند مصرفی رایگان خواهد بود اما این نباید موجب افت کیفیت شود. مسئله دیگر افزایش تعداد ارائه‌دهندگان خدمات روی پلتفرم‌هاست.
باید برای ارائه محتوا در فضای مجازی راه حل هایی اتخاذ شود تا این حرکت خوب و بی نظیر به یک تجربه تلخ و شکست منجر نشود.

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی،معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

این تفاهم‌نامه همکاری یک عزم ملی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری محرم در شرایط دشوار کنونی است.
طرح خیمه‌های رسانه‌ای فرصت خوبی است برای قشر وسیعی از مردم که در شرایط شیوع ویروس کرونا از فضای معنوی محرم محروم نمانند، ظرفیت بزرگی برای فضای مجازی ایجاد شده که باید از آن بهره برد.
برای ۹۳هزار هیئت در سراسر کشور برای ثبت نام در سامانه و اعلام آمادگی جهت برگزاری مراسم آنلاین پیامک ارسال شده است، حتی اگر ۴۰ درصد این ۹۳ هزار هیئت در کشور جهت شرکت در طرح خیمه‌های رسانه‌ای اعلام آمادگی کنند ظرفیت بی نظیری برای تولید محتوای مذهبی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات:

پس از تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ادامه‌دار بودن محافل و مناجات خانگی در ایام شیوع کرونا، وزارت ارتباطات به صورت جدی موضوع برگزاری مراسم و جلسات مذهبی آنلاین و بر بستر فضای مجازی را مورد توجه قرار داد.
ماه رمضان تجربه خوبی در خصوص برگزاری مراسم و هیئات آنلاین در رسانه های صوت و تصویر بود تا جایی که طبق آمار بیش از ۳ میلیون نفر از برنامه‌های دو رسانه هیئت آنلاین و محافل در ماه رمضان استفاده کردند.
این موضوع، ظرفیت خوبی برای تولید محتوای داخل در حوزه معارف اسلامی است که با کمک شبکه ملی اطلاعات این نیاز برآورده خواهد شد.

علاقمندان جهت شرکت در این طرح رسانه‌ای می‌توانند به صفحه خدمات رسانه‌های صوت و تصویر در ماه محرم مراجعه کنند.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول