اگر اینستاگرامتان هک شد چگونه اکانت خود را بازگردانید؟

مجازیستدیروز چند عکس را در اینستاگرام آپلود کردید و با تعدادی از دوستان خود کامنت رد و بدل کردید، ولی ظاهرا الان مشکلی پیش آمده است. سعی دارید تا مثل همیشه وارد اینستاگرام شوید اما به شما اجازه دسترسی داده نمی‌شود. بعد از یک جستجوی سریع آنلاین، متوجه می‌شوید که اکانت اینستاگرام شما هک شده است. در این مقاله به شما روش‌هایی را آموزش می‌دهیم تا از اینستاگرام خود محافظت کنید و اجازه ندهید تا در دام مجرمان سایبری بیافتد.

از کجا بفهمیم که پروفایل اینستاگرام ما هک شده است

– نمی‌توانید به اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید، حتی با اینکه ۱۰۰ درصد مطمئن هستید که اطلاعات را درست وارد کرده‌اید.

– عکس‌هایی در اکانت اینستاگرام خود می‌بینید که اصلا آنها را آپلود نکرده بودید.

– متوجه می‌شوید پروفایل‌هایی را لاگین می‌کنید که اصلا نمی‌شناسید.

چگونه اکانت خود را برگردانیم

هر ماه، حدود یک میلیارد کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند، و همین باعث شده تا یک هدف وسوسه کننده برای هکرها باشد. اگر متوجه شدید که اتفاقات عجیبی در اکانت شما می‌افتد، اجازه دسترسی اپ‌های طرف سوم مشکوک را سریعا قطع کنید، پسورد را تغییر دهید و سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.

وقتی کسی تلاش کند تا پسورد اینستاگرام یا ایمیل را تغییر دهد، اپلیکیشن یک نامه تأییدیه برای شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید این تغییر را رد کنید و جلوی فرد مهاجم و تلاش او برای به‌دست گرفتن پروفایل اینستاگرام را بگیرید.

برای برگرداندن و بازیابی اکانت دزدیده شده، در صفحه لاگین اندروید روی Get help signing in و در iOS روی ?Forgot password تقه بزنید و دستورات را دنبال کنید. اگر همچنان قادر به بازیابی اکانت خود نیستید، مشکل را به اینستاگرام گزارش دهید. وقتی با شما تماس گرفتند، هویت خود را شناسایی و تأیید کنید.

اما اکانت اینستاگرام چگونه هک می‌شود؟

۱- از اتصال به اینستاگرام از طریق فیسبوک پرهیز کنید

کاربران زیادی هستند که از فیسبوک برای لاگین کردن در اینستاگرام یا اپ‌های دیگر استفاده می‌کنند، اما این روش یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که یک کاربر می‌تواند مرتکب شود. اگر اطلاعات لاگین شما در فیسبوک فاش شود، هکرها می‌توانند در یک چشم به‌هم زدن تمام اکانت‌های متصل به فیسبوک شما را تحت کنترل خودشان در بیاورند. برای هر اکانتی که دارید یک لاگین مجزا بسازید، این کار می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کند.

۲- از یک پسورد قوی استفاده کنید

همیشه از یک پسورد قوی استفاده کنید، این پسورد باید مجموعه‌ای از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص باشد. برای ایکه حداکثر امنیت اینستاگرام را داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم تا از برنامه‌های مدیریت پسورد استفاده کنید. این برنامه‌ها پسوردهای قوی می‌سازند و آنها را امن نگه می‌دارند. فراموش نکنید که هر چند وقت به چند وقت پسوردهای خود را عوض کنید. این روش یکی از بهترین راه‌کارهای ممکن  برای حفظ پاکیزگی سایبری است.

۳- با غریبه‌ها صحبت نکنید

کاربران خیلی ساده گرفتار فیشینگ در اینستاگرام می‌شوند، پس هرگز روی لینک‌هایی که از غریبه‌ها دریافت می‌کنید کلیک نکنید. اگر متوجه می‌شوید که یک اکانت مشکوک شما را دنبال می‌کند، آن را بلاک کنید.

۴- احزار هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

احراز هویت دو مرحله‌ای یک گام اضافه در فرآیند لاگین است. هر زمان که بخواهید به اکانت خود دسترسی پیدا کنید، باید کدی که از طریق پیامک یا اپ احراز هویت دریافت می‌کنید را تایپ کنید. شاید این کار وقت‌گیر و خسته‌کننده به‌نظر برسد و باعث می‌شود تا فرآیند لاگین کردن در برنامه کمی طولانی‌تر شود، اما ارزش فعال کردن را دارد، چون یک لایه امنیتی بیشتر به اکانت شما اضافه می‌کند.

۵- از دیدن پست‌های اینستاگرام روی پلتفرم‌های دیگر خودداری کنید

نوشته‌های آنلاین زیادی وجود دارند که شامل عکس‌ها و فیلم‌های اینستاگرامی هستند. وقتی روی آنها کلیک می‌کنید به پست اصلی هدایت می‌شوید. اما مراقب این لینک‌ها باشید، گاهی اوقات هکرها صفحات لاگین دروغین برای اینستاگرام می‌سازند تا پسورد شما را بدزدند. اگر احساس می‌کنید که وبسایت هدایت شده مشکوک به‌نظر می‌رسد، روی هیچکدام از لینک‌ها کلیک نکنید و از لاگین کردن به اکانت خود، خودداری کنید.

/شبکه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول