گوگل می‌خواهد سیستم آموزشی آمریکا را متحول کند

مجازیستکنت واکر، نماینده ارشد امور بین‌الملل گوگل در این مورد می‌گوید: «مدارک دانشگاهی در دسترس بسیاری از آمریکایی‌ها نیست و نباید برای رسیدن به امنیت اقتصادی ملزم به کسب مدرک دانشگاهی باشید. ما به آموزش حرفه‌ای نوین و قابل دسترسی، از برنامه‌های شغلی گرفته تا آموزش آنلاین نیاز داریم تا آمریکا را احیا و بازسازی کند.»

واکر اداده می‌دهد: «گوگل به‌عنوان بخشی از اصلاحات فرایند استخدام از این پس مدارک حرفه‌ای را معادل یک مدرک چهارساله در رشته مرتبط قلمداد خواهد کرد.» با اینکه در حال حاضر گوگل تنها شرکتی است که چنین تغییری را در سیستم استخدامی خود اعمال کرده‌ است؛ اما همین اقدام جداگانه گوگل هم در کشوری که بدهی فعلی دانش‌آموزانش به ۱.۵۶ تریلیون دلار رسیده است بی‌فایده نخواهد بود.

روند کار

براساس گفته‌های واکر، گوگل ۱۰۰ هزار دوره آموزشی را برای دانش‌آموزان نیازمند فراهم خواهد کرد. این برنامه مهارت‌هایی در زمینه تحلیل داده، مدیریت پروژه و طراحی تجربه کاربر را در بر خواهد داشت.
میانگین حقوق سالیانه برای عنوان‌هایی همچون مدیر پروژه ۹۳ هزار دلار، تحلیلگر داده ۶۶ هزار دلار و طراح حرفه‌ای تجربه کاربر ۷۵ هزار دلار است. همچنین این دوره قرار است از ابتدای پاییز امسال مدارکی را در زمینه تکنولوژی اطلاعات نیز ارائه کند. این مدارک با همکاری بیش از ۱۰۰ کالج اجتماعی در آمریکا ارائه خواهد شد.

هزینه این دوره چقدر خواهد بود؟

هنوز هزینه این دوره‌ها مشخص نیست؛ با این حال  مسلما بیشتر از چند صد دلار نخواهد بود. طبق گزارش مجله اینک (Inc.) در حال حاضر دوره‌های آنلاین گوگل در پلتفورم‌هایی همچون کورسرا (Coursera) چیزی در حدود ۵۰ دلار در ماه هزینه دارند. این مبلغ در مقایسه با کالج پیشنهاد خوبی است و در مقایسه با دوره‌های فیزیکی که دانش‌آموزان فعلی به سختی هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند فرصتی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

کارشناسان آموزشی معتقدند آموزش سنتی در آمریکا باید سریعا تغییر یافته و متحول شود. دوره‌های چهارساله فعلی میلیون‌ها دانش‌آموز را بدهکار کرده و هیچ تضمینی هم برای آینده شغلی آنها ندارد. آنچه این دوره‌ها به همراه دارند شیفت‌های متعدد کاری، حقوقی مساوی با مخارج و عدم امنیت اقتصادی است. به‌علاوه براساس ماهیت طبقاتی کالج، اگر به مدرسه آیوی لیگ (Ivy League) نرفته باشید برای همیشه محکوم به کار با حداقل حقوق خواهید بود.

خوشبختانه تکنولوژی باعث شده تا تمامی حوزه‌ها نیاز به تغییر را احساس کنند، البته اگر گوگل بتواند سیستم منسوخ آموزشی در آمریکا را تغییر دهد، زندگی چندین نسل آینده را متحول خواهد کرد.

/پیوست به نقل از inputmag/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول