مخالفت کانون کارگردانان با ممیزی صدا و سیما بر VODها

مجازیستکانون کارگردانان اعلام کرد که با هرگونه ممیزی جدید و تنگ‌نظرانه در تولیدات شبکه‌های مجازی مخالف است و ورود صداوسیما به این عرصه را توعی تمامیت خواهی دانسته و این واگذاری را اعث تخریب روند این تولیدات دانسته است.
در بیانیه این تشکل صنفی آمده:
کانون کارگردانان سینمای ایران حمایت خود را از موضع‌گیری صریح معاونت نظارت سازمان سینمایی در مقابل تمامیت‌خواهی سازمان صدا و سیما در صدور مجوز محصولات شبکه‌های مجازی اعلام می‌کند.
کانون کارگردانان پیش از این هم مخالفت صریح خود را با واگذاری مجوز سریال‌های نمایش خانگی به صداوسیما اعلام‌ کرد و این ‌مسئله را باعث تخریب روند این تولیدات دانست که می تواند صدها تن از اهالی سینما را در شرایط سخت این روزها مشغول به کار کند.
فیلم ها، سریالها و برنامه‌های شبکه‌های مجازی داخلی توانستند میلیون‌ها مخاطب ایرانی در داخل و خارج کشور را با سلیقه‌های متنوع جذب کنند و تنها رقیب محصولات ماهواره‌ای هستند و نه محصولات صدا و سیما که مخاطب خودش را دارد.
کانون کارگردانان خواستار ایجاد شرایطی است که کارگردانان و تهیه‌کنندگان به دور از هر نوع محدودیت و ممیزی جدید و فارغ از اعمال سلیقه تنگ‌نظرانه بتوانند تولیدات مطلوب جامعه را در فضای مجازی ارائه داده و رضایت سلائق مختلف مخاطبین روزافزون فضای مجازی را با تولیدات داخلی تامین کنند تا این صنعت رو به رشد و پویا بهتر از قبل به حیات خود ادامه دهد.

/بانی فیلم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول