باگ توییتر موجب لو رفتن شماره تلفن کاربران شد

مجازیستحفره امنیتی مذکور، که برای اولین بار توسط محقق امنیتی ابراهیم بالیک ابتدای دی ماه کشف شد، به هکرها اجازه می‌دهد دست کم ۱۷ میلیون شماره تلفن را با حساب کاربری مربوطه در توییتر مطابقت دهند.
از طریق این مشکل امنیتی که از نسخه اندرویدی شبکه اجتماعی توییتر نشأت گرفته است، می‌توان شماره تلفن همراه تعداد زیادی از کاربران را با اکانت‌های مربوط به آن‌ها تطبیق داد.
همچنین امکان جستجوی مخاطبین با بهره‌گیری از شماره همراه تطبیق داده شده وجود دارد.توییتر اعلام کرده که در این راستا حساب‌هایی را کشف و به حالت تعلیق درآورده است.
بد نیست که بدانید آی‎پی آدرس افرادی که از این طریق اقدام به هک کردن حساب‎های کاربری و در واقع تطبیق شماره موبایل کاربران با آی‌دی انها کرده‌اند مربوط به کشورهای ایران، اسرائیل و مالزی بوده است.
در بیانیه توییتر آمده است که تطبیق تعداد زیادی از شماره‌ها با حساب‌ها «فراتر از مورد» استفاده شده است.
توییتر مدعی است که به واسطه پیچیدگی شیوه هک، امکان دارد گروه پشت قضیه توسط برخی دولت‎ها حمایت شده باشند.
ناگفته نماند که تنها کاربرانی در معرض این آسیب پذیری قرار گرفته‌اند که در اپلیکیشن اندرویدی توییتر مجوز دسترسی به شماره همراه برای پیدا کردن اکانت «Let people who have your phone number find you on Twitter» را پیش‌تر صادر کرده‌اند.
/فارنت/

One comment

  • فرهاد

    سلام من در توییتر هیچکس شماره من رو نداره اما یک شخص که باهاش به مشکل خوردم شمارمو فهمید و تماس ها گرفت و مزاحم شد لطفا بهم بگید چه اتفاقی افتاده که شمارمو پیدا کرده آیا عکسای کن رو هم دیده و نسخه گرفته برای خودش؟سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول