مخالفان علیه صدا و سیما

مجازیستبا بالاگرفتن بحث متولی صدور مجوز برنامه‌های شبکه نمایش خانگی، میان سازمان سینمایی و ساترا کارگردانان و تهیه‌کنندگان نیز خواستار مشخص شدن وضعیت شدند.

چندی پیش رسانه‌ها به نقل از سازمان سینمایی اعلام کردند که به دلیل اشباع بودن حوزه سریال در نمایش خانگی این معاونت فعلا پروانه جدیدی صادر نخواهد کرد.

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی دوماه پیش اعلام کرد: آنچه در ظاهر امر مشخص است تنظیم گری ومقررات گذاری حوزه صوت و تصویر فراگیر به عهده سازمان صداوسیما و سایر موارد به عهده وزارت ارشاد است؛ اما در تعریف صوت و تصویر فراگیر، شاهد تفاوت نظرها و اختلاف نظرهایی بودیم که باعث شد این تنظیم گری و مقررات گذاری به طورمنسجم و مرتبی شکل نگیرد.

حسین انتظامی، معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی خواستار ورود شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بحث مجوز در VODها شد.

دعوا با مجوز ارشاد به برنامه «همرفیق» با اجرای شهاب حسینی بالا گرفت؛ ساترا و سازمان سینمایی هرکدام خود را متولی مجوز معرفی کردند.

عدم اعلام رسمی متولی صدور مجوز محصولات نمایش خانگی، و اختلاف دستگاه‌ها موجب تردید و نگرانی در اهالی سینما شده و بعد از اعتراض کارگردانان، جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در نامه‌ای سرگشاده خواستار فراهم شدن شرایطی به دور از هر گونه اعمال سلیقه برای تولیدات شبکه نمایش خانگی شد.

سینماگران در این بیانیه نسبت به پخش گزارش یکی از بخش‌های خبری سیما علیه تولیدات شبکه نمایش خانگی اعتراض کرده و شبکه نمایش خانگی را رقیب جدی صداوسیما توصیف کردند که این سازمان قصد دارد آن را به سرپرستی بگیرد.

تهیه‌کنندگان سینما در این بیانیه آورده‌اند: در این شرایط نباید گذاشت که از سکوت پدرناتنی شبکه خانگی در وزارت ارشاد سوء استفاده شود و این مدیوم، قربانی دعواهای سیاسی و سلیقه ای شود!

در پایان این نامه نیز جامعه صنفی تهیه کنندگان خواستار فراهم شدن شرایطی به دور از هر گونه اعمال سلیقه برای تولیدات شبکه نمایش خانگی شده تا این رسانه فراگیر بتواند بیش از پیش در خدمت مردم باشد.

علاوه بر این فرشته طائرپور، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان نیز در نامه‌ای سرگشاده به رئیس رسانه ملی خواستار عدم سکوت و توجه به نمایش خانگی شد.

طائرپور در نامه خود نوشته است: چرا فکر کرده‌اید شبکه‌ نمایش خانگی، جز در صورت پیوستن به جغرافیای عریض و طویل و بی‌تناسب شما که سرشار از استانداردهای چندگانه است، نباید حق ادامه حیات و فعالیت داشته باشند؟!

این تهیه کننده سینما در نامه خود به علی‌عسگری خواستار انصراف صداوسیما از رگولاتوری نمایش خانگی شده و نوشته است: جناب رییس، شما را به خدا با این کارنامه ناموفق از قدرت جذب مخاطب، این بار منصرف شوید و همان‌گونه که تولیدکنندگان سینمایی را سال‌هاست به امان خدا رها کرده‌اید، تولید‌کنندگان سریال‌های نمایش خانگی را هم به امانِ وزارت ارشاد رها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول