فیس‌بوک با پرداخت بیش از ۱۱۸ میلیون دلار مالیات به فرانسه موافقت کرد

مجازیست- زیرشاخه فیس بوک در فرانسه پس از حسابرسی ۱۰ ساله حساب‌هایش از سوی مسئولان مالیاتی این کشور با پرداخت بیش از ۱۱۸ میلیون دلار به دولت فرانسه و مجازات در این زمینه موافقت کرد.
 دولت فرانسه که بر اعمال قوانین مالیات بین‌المللی بر شرکت‌های بزگر دیجیتال از جمله فیس‌بوک، گوگل از الفابت، اپل و آمازون تاکید داشته، عقیده دارد که این غول‌های تکنولوژی با وجود فروش بالایی که در کشور دارند مالیات بسیار کمی به دولت پرداخت می‌کنند.
مقررات مالیات بین‌المللی در حال‌حاضر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که فروش خود در بازار‌های منطقه اروپا را از طریق دفاتر مرکزی در منطقه منتقل کنند. برخی از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی از جمله فیس‌بوک دفاتر مرکزی خود را در کشورهایی همانند ایرلند احداث کرده‌اند که مالیات شرکتی بسیار پایینی دارند. سخنگوی فیسبوک و مسئولان مالیات فرانسه حساب‌های این شرکت را برای دوره ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ حسابرسی کردند و در پایان توافق شد که زیرشاخه فیس بوک در فرانسه باید در مجموع ۱۲۵ میلیون دلار به دولت فرانسه پرداخت کند.
سخنگوی فیس بوک از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد و مسئولان مالیاتی فرانسه نیز جزئیات بیشتری ارائه نکردند. سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرد که این شرکت از سال ۲۰۱۸ تصمیم داشته که فروش تبلیغاتی خود در فرانسه را نیز در حسابرسی سالانه خود در این کشور احتساب کند.
درنتیجه براساس حساب‌های سالانه فیس‌بوک در فرانسه، مجموع درآمد این شبکه اجتماعی در این کشور در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل، دو برابر شده و به ۸۸۱ میلیون دلار رسیده است.
فیسبوک که ۲۰۸ کارمند در واحد فرانسوی خود دارد  با اشاره به گزارش حسابرسی مالیاتی فرانسه برای سال ۲۰۱۹ از مالیات اضافه‌ای ۱۲۴ میلیون دلاری خبر داد. براساس حساب‌های سالانه این مبلغ شامل یک جریمه ۲۶ میلیون دلاری هم می‌شود.
سخنگوی فیس بوک گفته که این شرکت ۱۰ میلیون دلار مالیات درآمد در سال ۲۰۱۹ را به فرانسه پرداخت کرده که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول