گزارش تیک تاک از تعداد کاربران جهانی این اپلیکیشن منتشر شد

مجازیست-اگرچه تیک تاک در این روزها تحت فشارهای زیادی از سوی دولت آمریکا قرار دارد و تحریم این اپلیکیشن در آمریکا طی چند هفته آتی دور از ذهن نیست، اما این اپلیکیشن ساعاتی پیش و برای اولین بار گزارشی را در خصوص کاربران فعال ماهانه خود در آمریکا و جهان منتشر کرد.

تیک تاک اعلام کرد از ماه ژانویه ۲۰۱۸، میزان کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن با رشدی ۸۰۰ درصدی همراه بوده است. در آن زمان، حدود ۱۱ میلیون کاربر آمریکایی از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند اما بعد از گذشت حدود یک سال، این عدد به ۲۷ میلیون رسید.
طبق این گزارش، تا ماه ژوئن ۲۰۲۰ یعنی دورانی که جهان درگیر همه‌گیری ویروس کرونا بود و بسیاری از کشورهای در قرنطینه به سر می‌بردند، تعداد کاربران فعال ماهانه تیک تاک در آمریکا از مرز ۹۱ میلیون کاربر عبور کرد.
اما اکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون آمریکایی به صورت فعال و ماهانه جزو کاربران این اپلیکیشن هستند. این شرکت همچنین در گزارش خود نوشت که روزانه افزون بر ۵۰ میلیون آمریکایی از تیک تاک برای اشتراک ویدیوهای کوتاه استفاده می‌کنند.
در تعداد کاربران جهانی نیز تیک تاک، رشد تقریبا مشابهی را تجربه کرد. به گفته این شرکت، در ماه ژانویه ۲۰۱۸ حدود ۵۵ میلیون کاربر از این اپلیکینش استفاده می‌کردند که این عدد تا ماه دسامبر ۲۰۱۸ به بیش از ۲۷۱ میلیون کاربر و تا ماه دسامبر ۲۰۱۹ به ۵۰۷ میلیون کاربر رسید.
در ماه جاری میلادی اما تعداد دانلود تیک تاک در جهان از مرز ۲ میلیارد بار عبور کرد و طبق گزارش‌ها، تا پایان ماه ژوئیه حدود ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند.
چند وقتی است که فعالیت تیک تاک در آمریکا و جلب توجه کاربران آمریکایی، نگرانی‌هایی را برای دولت ترامپ بوجود آورده، چرا که شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت‌دنس در کشور چین واقع شده و همین باعث شده تا مسائلی همچون تهدیدات امنیتی بر سر زبان‌ها بیفتد.
تیک تاک نیز در واکنش به این موضوع اخیرا اعلام کرد که آمریکا هیچ شواهدی دال بر قرار گرفتن اطلاعات کاربران آمریکایی در اختیار دولت چین ندارد.
/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول