مجلس به دنبال تقویت نه محدودسازی

مجازیست-سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی:

  • متاسفانه از پیام رسان‌های داخلی به خوبی حمایت نشده و عدالت را در واگذاری پهنای باند میان پیام رسان‌های داخلی و خارجی رعایت نکردیم.
  • متناسب‌سازی استفاده از اینترنت و شبکه مجازی به معنی محدود کردن نیست، ما معتقد به فیلترینگ و محدودسازی نیستیم اما به شدت نسبت به عدم اعمال مدیریت درحوزه فضای مجازی انتقاد داریم و معتقدیم که مسئولان مربوطه در این حوزه کم کاری کرده‌اند.
  • در موضوع ساماندهی فضای مجازی فقط به پهنای باند و فیبرنوری اشاره شده است. اما تدوین قانون مناسب و نحوه ساماندهی فضای مجازی، حمایت از پیام رسان‌های داخلی، دسته‌بندی مطالب برای اقشار مختلف، ایجاد اینترنت پاک و سفید برای کودکان و جوانان و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در  عرصه فضای مجازی از جمله اهدف و مطالبات ما در حوزه فضای مجازی است.
  • پاسخ سوال که چرا پیام‌ رسان‌های خارجی فعال در کشور دفتر و نمایندگی برای پاسخگویی  و پیگیری مشکلات در داخل کشور ندارد، این است که امروز بسیاری جرائم، ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی و فسادهای اخلاقی در بستر فضای مجازی و پیام رسان‌های خارجی اتفاق می‌افتد اما هیچ نمایندگی برای پاسخگویی وجود ندارد.
  • ما هیچ اعتقادی به فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی نداریم و تنها به دنبال ساماندهی آنها و حمایت از پیام رسان‌های داخلی هستیم، بهبود وضعیت معیشتی مردم و ساماندهی فضای مجازی جزو اولویت‌های مجلس یازدهم است. مجلس کمیسیون‌های مختلفی داشته و هر کمیسیون به فراخور تخصص خود به موضوعات مهم کشور ورود می‌کند.
  • طرح محدودیت پیام رسان‌های خارجی به صورت عادی در مجلس بررسی خواهد شد و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز موضوع ساماندهی فضای مجازی را با دعوت از کارشناسان و پژوهش گران مختلف مورد بررسی قرار داده و در صدد تدوین طرحی کارآمد در این حوزه است.

/خانه ملت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول