شکایت فیس بوک از یک فرد به اتهام فروش لایک فیک اینستاگرام

مجازیست-فیس بوک بار دیگر یک پرونده مربوط به فروش لایک فیک اینستاگرام را به دادگاه می‌برد. این شرکت در واقع از فردی شکایت می‌کند که لایک‌ها و کامنت‌های جعلی را تحت سرویس تعامل فیک به فروش رسانده است.

بنابر اعلام فیسبوک این سرویس فروش لایک فیک اینستاگرام با نام Nakrutka، از شبکه‌ای از بات‌ها و نرم افزارهای خودکار برای توزیع لایک‌ها، کامنت‌ها، بازدیدها و فالورهای فیک روی اینستاگرام استفاده کرده است.

فیس بوک چندین دادخواست مشابه علیه توسعه ‌دهندگانی که از اطلاعات سوءاستفاده یا شرایط استفاده از سرویس را نقض می‌کنند، تنظیم کرده است.

اوایل امسال، فیس بوک از یک توسعه دهنده اسپانیایی برای فروش لایک فیک اینستاگرام شکایت کرد و سال ۲۰۱۹ نیز یک شرکت نیوزلندی بخاطر سرویس تعامل جعلی اینستاگرام مورد شکایت این شبکه اجتماعی قرار گرفت.

فیس بوک فروش لایک‌ فیک اینستاگرام را نقض قوانین سرویس می‌داند

پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا، فیس بوک سوءاستفاده‌های مختلف را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کند. این شبکه اجتماعی علاوه بر اقدامات قانونی علیه Nakrutka، از یک توسعه دهنده با نام MobiBurn بخاطر استفاده از بدافزار برای جمع آوری اطلاعات کاربران فیس بوک نیز شکایت کرده است.

محققان امنیتی در گذشته به فیس بوک هشدار داده بودند که این توسعه‌ دهنده اطلاعات کاربران را از دستگاه‌ها جمع آوری کرده و از فیس بوک نیز درخواست دیتا می‌کند.

زمانی که کاربران با استفاده از نرم افزار MobiBurn روی دستگاه خود اپلیکیشن نصب می‌کنند، نام واقعی، منطقه زمانی، ایمیل آدرس و جنسیت آن‌ها جمع آوری می‌شوند. فیس بوک از عدم همکاری کامل این توسعه دهنده در هنگام حسابرسی صحبت کرده است.

از اواخر سال ۲۰۱۹ فعالیت‌های MobiBurn مورد بررسی محققان امنیتی قرار دارد. در نوامبر سال گذشته این شرکت توسعه دهنده اعلام کرده که اطلاعات کاربران فیس بوک را جمع آوری نکرده یا به اشتراک نمی‌گذارد.

فیس بوک در دادخواست خود گفته این شرکت به توسعه دهندگان اپلیکیشن شخص ثالث هزینه پرداخت کرده تا SDK آن را درون برنامه‌های خود نصب کنند.

با وجود این اقدامات فیس بوک، همچنان لایک‌ها و فالوورهای فیک زیادی در اینستاگرام وجود دارد و ظاهراً این شبکه اجتماعی نمی‌تواند به صورت کامل با آن‌ها مقابله کند.

/فارنت به نقل از engadget/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول