چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

مجازیست-زمانی که مقاله اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام را برای خواندن انتخاب کرده اید، یعنی در مورد این مسئله دغدغه دارید و چه دغدغه ی به جایی است. چرا که امروزه بازار اصلی کسب و کارها از فضای حقیقی به فضای مجازی شامل اینستاگرام، تلگرام و هر فضای دیگری منتقل شده است که می تواند برای همه ی ما یک بستر قوی برای فروش ایجاد کند.

در این مقاله می خواهیم به اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام بپردازیم. اصلا چرا تولید محتوا در اینستاگرام مهم است. من به بررسی این موضوع از دو منظر می پردازم. ما زمانی که در اینستاگرام فعالیت می کنیم، به صورت همزمان از طرف دو مجموعه آنالیز می شویم. مجموعه ی اول خود برنامه ی اینستاگرام است و مجموعه ی دوم به موضوع کاربران و در واقع همان فالوورهای ما هستند که با آن ها سروکار داریم.

اهمیت تولید محتوا از نظر شرکت اینستاگرام

در این قسمت ابتدا به این موضوع می پردازم که چرا تولید محتوا برای خود اینستاگرام مهم است. تک تک دلایل آن را بررسی می کنیم. همه ی ما میدانیم که اینستاگرام الگوریتم هایی برای خود چیده است که با استفاده از آنها بتواند یک مقایسه ای بین کاربران ایجاد کند. یکی از مهم ترین مواد این الگوریتم ها تولید محتواست. در واقع اینستاگرام با استفاده از تولید محتوا یک فضای مقایسه ای بین کاربران ایجاد می کند. به همین دلیل خیلی مهم است که شما در اینستاگرام تولید محتوا کنید.

جالب است بدانید که اینستاگرام مجموعه ی تولید محتوای پیج شما را نیز آنالیز می کند. برای اینستاگرام مهم است که شما اطلاعات خود را در چه ساعتی منتشر می کنید، اطلاعات شما فیک است و یا این که خودتان آنها را تولید کرده اید. چه مقدار از محتوای شما تصویری و چه مقداری صوتی و یا متنی است. در روز چقدر اطلاعات منتشر می کنید. اطلاعات شما چقدر به درد کاربران می خورد. کاربران چقدر از اطلاعات شما استفاده می کنند و آن ها را به اشتراک ممی گذارند. پس دیدید که اینستاگرام نه تنها به موضوع تولید محتوا توجه ویژه ای دارد بلکه به صورت جزئی نیز آن را بررسی می کند.

الگوریتم تولید محتوا

اگر صاحب یک پیج فرشگاهی هستید و می خواهید در میان رقبا به خوبی خود را نشان دهید، نیاز است تا تولید محتوا کنید. جالب است بدانید که تولید محتوا در میان الگوریتم های اینستاگرام جایگاه ویژه ای دارد. با یک مثال این مورد را بیشتر توضیح میدهم. اینستاگرام بیش از ۲۰ تا الگوریتم دارد. اگر بخواهیم درصدی حساب کنیم، به صورت مساوی هر کدام از موارد الگریتم ۵ درصد سهم به خود می گیرد. اما باید بدانید که این نسبت ها مساوی نیست و تولید محتوا در میان ۲۰ تا الگوریتم جایگاه ویژه ای دارد تقریبا بیش از ۲۰ درصد را به خود اختصاص داده است. پس شما نیز باید برای اینستاگرام اهمیت ویزه ای قائل باشید و برای آن یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

تعامل با کاربر

یکی دیگر از موضوعات مهم برای اینستاگرام میزان تعامل شما با کاربر است. زمانی که شما در اینستاگرام محتوایی تولید می کنید، در واقع کاربر را وادار می کنید تا محتوای شما را مطالعه کند. بسته به نوع محتوایی که تولید می کنید میتوانید میزان تعانل خود را با کاربر افزایش دهید. به عنوان مثال اگر در استوری خود محتوایی با موضوع نظرسنجی قرار دهید، به کاربر می گویید که یکی از گزینه ها را انتخاب کند. و این موضوع تهامل شما با کاربر را افزایش میدهد. انواع مختلفی از انواع برای تعامل با کاربر وجود دارد که در مقاله های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت تولید محتوا برای کاربر در اینستاگرام

در این قسمت در مورد اهمیت تولید محتوا برای کاربر صحبت می کنیم. زمانی که شما محتوایی در اینستاگرام تولید می کنید، علاوه بر خود شرکت اینستاگرام باید به کاربر خود هم توجه کنید. حالا می پرسید که چرا ؟؟؟

جلب اعتماد کاربر

یکی از مهم ترین موارد برای یک پیج بیزینسی، جلب اعتماد کاربر است. خیلی مهم است که شما بتوانید اعتماد کاربرتان را جلب کنید تا در آینده به طیف مشتری های شما بپیوندد. حالا ممکن است بپرسید که تولید محتوا چه ربطی به جلب اعتماد کاربر دارد؟؟ توضیح خواهم داد. زمانی که کاربری برای اولین بار وارد پیج شما می شود، در ابتدا پست های پسج شما را بررسی می کند. حالا اگر شما پست هایی با محتوای خوب قرار داده باشید مایل می شوید تا مدتی شما را دنبال کند اما اگر ببیند که پست ها شما تماما فیک هستند یعنی از پیجی دیگر و یا حتی سایتی دیگر برداشته اید و قرار داده اید، نسبت به پیج شما بی اعتماد می شود و از آن خارج می شود.

تولید محتوا بدین صورت بر روی کاربر اثر گذار است و این تنها برای کاربر جدید نیست و حتی محدوده ی کاربران قدیمی شما را نیز دربر می گیرد. کاربران قدیمی شمازمانی که در مدت زمان طولانی هیچ گونه پستی نبینند، در نهایت تصمیم می گیرند که از پیج شما خارج شوند. به همین دلیل تولید محتوا بسیار ضروری و مهم است. دلایل دیگری نیز در این قسمت وجود دارد که همگی زیر مجموعه ی این دلیل محسوب می شوند. مثلا کاربر ما به مشتری ما در آینده تبدیل خواهد شد.

چرا تولید محتوا کنم؟

زمانی که فردی دارای یک پیج بیزینسی است، میداند چرا باید تولید محتوا کند. چون در آینده می تواند محصولات خود را به سایر کاربران بفروشد. اما افرادی که محصولی برای فروش ندارند، چرا باید تولید محتوا کنند. برای این افراد هم راهی وجود دارد.

این افراد می توانند پیجی بسازند و با استفاده از تولید محتوا تعداد فالوورهای واقعی و یا فیک آن پیج را بالا ببرند. در حال حاضر پیجی با تعداد ۲۰ کا فالوور و ۱۰ هزار بازدید قیمتی ۱۰ میلیونی دارد که در گذر زمان این قیمت نیز متغیر خواهد بود. شما می توانید پیج خود را با تولید محتوا بالا بیاورید و در آن نهایت آن را بفروشید.

نتیجه گیری

اینستاگرام با توجه به این که محلی برای انتقال داده هاست، تولید محتوا در آن بسیار مهم است. در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است که چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم.

/آی جی تاپ/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول