فضای مجازی در کشور رها شده و بی‌قانون است

مجازیست-سید علیرضا آل داوود، پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی:

  • ایجاد شبکه مذکور طی سال های اخیر در جلسات عمومی و خصوصی مورد تأکید و مطالبه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، اصلی‌ترین مطالبه راه اندازی این شبکه از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات است که مقام معظم رهبری بار دیگر در جلسه اخیر هیات دولت بر این موضوع تأکید داشتند.
  • آمریکا، مدیر اینترنت دنیا دارای شبکه ملی اطلاعات است و آمریکایی ها خود بعنوان مدیر اینترنت دنیا در سازمان فوق امنیتی و سری آژانس امنیت ملی امریکا از سال ۱۹۹۱ میلادی شبکه ملی اطلاعات با عنوان شبکه زیرساخت ملی اطلاعات امریکا یا طرح ال گور را راه اندازی کردند.
آمریکا، مدیر شبکه اینترنت دنیا نیز دارای یک شبکه مجزا از اینترنت داخلی است
  • وقتی آمریکایی ها که خود شبکه اینترنت جهانی را طراحی، راه اندازی و مدیریت می کنند و با وجود اینکه اکثر تولیدهای بین المللی، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و سیستم عامل های مطرح بین المللی که در دنیا استفاده می شود توسط خودشان طراحی، مدیریت و خط و مشی گذاری می شود با این وجود دارای یک شبکه مجزا از اینترنت داخلی هستند؛ این امر نشان می دهد شبکه های ملی ارتباطات و اطلاعات بسیار مهم است.
  • شبکه ملی اطلاعات در همه کشورهای پیشرفته در دنیا یک زیرساخت امن و حیاتی محسوب می شود و کشورهایی نظیر استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و کل اتحادیه اروپا از شبکه‌ داخلی که تحت قوانین و حکمرانی خودشان استفاده می‌کنند به این علت که شبکه ملی اطلاعات به نوعی یک زیرساخت امن، سریع و ارزان است و موجب توسعه اقتصادی هم می شود.
سرقت و آنالیز اطلاعات ۷۵میلیون نفر ایرانی از طریق فضای مجازی توسط دشمن
  • سرقت داده های ملی و کلان مردم از طریق شبکه های اجتماعی آمریکایی، در عصری که به آن عصر انفجار اطلاعات می گویند باعث می‌شود امکان آنالیز انبوه داده ها و نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت حدود بیش از ۷۵ میلیون نفر ایرانی که در فضای مجازی هستند برای دشمن فراهم شود.
فضای مجازی در کشور رها شده و بی قانون است
  • دشمن پس از سرقت و آنالیز دیتاها و داده های انبوه، نقاط ضعف داده‌های ما را جمع آوری و به راحتی از طریق پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که در کشور ما رها شده و بی قانون است فتنه انگیزی می کند.
فضای مجازی بستری برای فتنه انگیزی تروریست و ضدانقلاب
  • فضای مجازی به نوعی یک بستر برای تروریست ها و ضد انقلاب‌ محسوب می شود، هماهنگی های لازم جهت حمله داعش در سال ۹۶ به حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی و حتی انتقال فیلم این حمله از طریق تلگرام انجام شد.
خروج مقادیر زیادی ارز به واسطه خرید اینترنت و گرفتن هویت مستقل ایرانی از طریق فضای مجازی
  • خارج شدن مقادیری زیادی از ارز کشور به واسطه خرید اینترنت بین المللی، سرقت داده ها و اطلاعات مردم از دیگر آسیب های نبود شبکه ملی اطلاعات در کشور است که موجب هزینه‌های زیادی در حوزه های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود و هویت مستقل را از جوانان، نوجوانان و مردم ما می گیرند
شبکه ملی اطلاعات امری چندوجهی است
  • ایجاد شبکه ملی اطلاعات امری چند وجهی است و نیاز به اقدام حاکمیتی دارد افزود: وزارت ارتباطات تحت نظر مرکز ملی فضای مجازی باید سند الزمات اجرای شبکه ملی ارتباطات را اجرا کند و دستگاه‌های ذیربط دیگر نیز باید در بحث ارائه سرویس، خدمات و تولید محتوا کمک کنند.
  • مدیریت و امنیت شبکه ملی اطلاعات یک کار بین دستگاهی شامل دانشگاه ها، سازمان‌های فرهنگی، شرکت های دانش بنیان در حوزه IT و بویژه در دو لایه مدیریت و امنیت در بستر این شبکه دارای اهمیت زیادی است تا سرویس ها، خدمات پایدار و قابلیت هایی در سطح رقابت با سرویس های خارجی را به کشور ارائه دهند.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول