فیس بوک برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دست به جیب شد

مجازیست-شرکت فیس بوک قصد دارد تا به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی خود در خصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر دموکراسی، به کاربرانی که از حساب کاربری خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا خارج شوند، مبلغی را پرداخت کند.

الیزابت دوسکین، خبرنگار واشنگتن پست با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در توییتر، از تصمیم فیس بوک در این زمینه خبر داد. فیس بوک حدود یک هفته پیش رسما اعلام کرد که با همکاری محققانی از شرکت‌های مختلف قصد دارد تا تحقیقی را درباره تاثیر محصولات شبکه‌های اجتماعی بر جامعه در خلال انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا انجام دهد.

در این تحقیق، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار کاربر انتخاب خواهند شد و نحوه رفتار و عملکرد آن‌ها در استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون فیس بوک و اینستاگرام مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
این شرکت در توضیحات خود در این رابطه آورد: به منظور تقویت و کسب آگاهی در خصوص چیزهایی که ‌می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی برای دموکراسی مفید باشد و همچنین پی بردن به راهکارهای کاهش اثرات سوء این پلتفرم‌ها بر دموکراسی، این شرکت به تحقیقات عینی، بی‌طرفانه و میدانی نیاز دارد و به همین دلیل است که ما امروز همکاری تحقیقاتی جدید خود را برای درک بهتر تاثیرات فیسبوک و اینستاگرام بر نگرش‌های سیاسی و رفتار کاربر در خلال انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا آغاز کردیم.
اسکرین‌شات‌هایی منتشر شده توسط خبرنگار واشنگتن پست نشان ‌می‌دهد که از کاربران اینستاگرام سوال شده که در ازای دریافت چه مبلغی، حساب کاربری خود را در اینستاگرام و فیس بوک قبل از انتخابات غیرفعال ‌می‌کنند.
در اینجا، فیس بوک گزینه‌های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ دلار در هفته را به کاربران پیشنهاد داده که البته ممکن است ای مدت زمان غیرفعال بودن اکانت‌ها، از یک هفته تا شش هفته به طول بینجامد. سخنگوی فیس بوک نیز اخیرا تایید کرد این شرکت به افرادی که به افرادی که در این تحقیق مشارکت داشته باشند، مبلغی را پرداخت خواهد کرد.
طبق آنچه فیس بوک اعلام کرده، نتایج این پژوهش حداقل تا اواسل سال آینده به صورت علنی میلادی منتشر نخواهد شد.
/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول