بررسی قابلیت‌های احتمالی جدید برای واتس‌اپ

مجازیست-توسعه‌دهندگان واتس‌اپ به‌شدت در تلاش‌اند تا قابلیت‌های جدیدی را برای این پیام رسند عرضه کرده و آن را در میان سایر رقبایش برتر نگه‌دارند. به‌تازگی در نسخه بتای واتس‌اپ ویژگی‌هایی به صورت مخفیانه گنجانده شده است که در آینده نه‌چندان دور احتمالا برای این پیام‌رسان عرضه خواهند شد.
یکی از ویژگی‌هایی که همیشه از سوی مخاطبان واتس‌اپ درخواست می‌شود، امکان مدیریت میزان مصرف این نرم‌افزار از فضای همراه هوشمندشان است.

اگرچه امکان پاک کردن تصاویر و فایل‌های دانلود شده به صورت یکجا وجود دارد اما در این میان ممکن است عکس‌های موردعلاقه شما از دست برود.
به همین منظور واتس‌اپ در پی آن است که پنل کنترل ویژه‌ای را برای مدیریت میزان فضای اشغال شده توسط واتس‌اپ در فضای موبایل کاربران راه‌اندازی کند. شما در این داشبورد جدید می‌توانید به‌راحتی میزان فضای مصرف‌شده و فضای آزادتان را مشاهده کنید.

همچنین فایل‌های پرحجم خاص نیز به صورت پررنگ برایتان نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید درباره پاک کردن و نگه‌داشتن آن‌ها به‌راحتی تصمیم‌گیری کنید.
از دیگر قابلیت‌های واتس‌اپ می‌توان به عرضه ابزار جستجوی جدید برای استیکر ها اشاره کرد. پیاده‌سازی این قابلیت برای مدیران واتس‌اپ بسیار سخت و زمان‌بر است زیرا باید به‌منظور جستجوی راحت‌تر  به هر استیکر یک کلیدواژه داده شود.

بااین‌حال عرضه این قابلیت هرچند ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد اما بسیار پرکاربرد خواهد بود و تنوع استفاده از استیکر ها در چت‌ها را بالا خواهد برد.
علاوه بر این دسترسی به آیکون دوربین واتس‌اپ اندکی دشوار است و واتس‌اپ قول داده است که آیکونی را برای دسترسی راحت‌تر به دوربین جلو در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار برای کاربران خود عرضه کند. همچنین کاربران خواهند توانست تا برای هرچند خود بک‌گراند جداگانه‌ای در نظر بگیرند و به‌این‌ترتیب از ارسال پیام‌های اشتباه به کاربران دیگر جلوگیری کنند.

/ایتنا به نقل از techradar/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول