خصوصی کردن پیج اینستاگرام چرا و چگونه؟

مجازیست-اگر تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده اید به صورت پیش فرض هر کاربر دیگر در این برنامه به راحتی میتواند صفحه پروفایل شما را مشاهده کند و از پست و استوری های شما دیدن کند. البته به غیر از موارد گفته شده میتواند پیج های موجود در قسمت فالوور و فالووینگ های شما را نیز رصد کند.

اگر تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده اید به صورت پیش فرض هر کاربر دیگر در این برنامه به راحتی میتواند صفحه پروفایل شما را مشاهده کند و از پست و استوری های شما دیدن کند. البته به غیر از موارد گفته شده میتواند پیج های موجود در قسمت فالوور و فالووینگ های شما را نیز رصد کند.
البته اگر شما فرد حساسی باشید باید خدمت شما عرض کنیم که در صورت غیرفعال کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام، دیگران دیگر نمیتوانند از فعالیت اخیر شما اطلاع داشته باشند. همانگونه که گفتیم اگر فرد حساسی هستید و فقط میخواهید فالوورهای های خاص و مدنظر خودتان پست های شما را ببینند باید اقدام به خصوصی کردن اینستاگرام خود کنید.

پرایویت یعنی چی ؟

دکمه خصوصی کردن اینستاگرام طی آپدیت هایی که توسط اینستاگرام به صورت متداول صورت گرفته در قسمت تنظیمات تغییر کرده است. از این رو ما سعی میکنیم در این مقاله به صورت واضع تر طریقه پرایوت کردن پیج را برای شما نشان دهیم تا در هر صورت بتوانید در صورت خواست خودتان پیج خود را خصوصی کنید. پرایویت کردن پیج یعنی تنها افرادی می توانند پست ها و استوری های شما را ببینند که به آنها اجازه داده باشید.

حال این اجازه چگونه صورت می گیرد ؟؟؟ این افراد زمانی که شما را فالو می کنند، یک پیغام برای شما ارسال می شود که در این پیغام از شما خواسته که اگر مایل هستید به این فرد اجازه دهید تا پست ها و استوری ها شما را ببیند و به یکی از فالوورهای شما دنبال شود. شما نیز می توانید آن را پذیرش کنید و یا حتی درخواست آن فرد را رد کنید.

پرایویت کردن پیج را میتوان به زندانی کردن پست های موجود در اکانت خودتان تشبیه کرد. زیرا که دیگر امکان انتشار و قرار گرفتن پست های شما در صفحه اکسپلور متوقف خواهد شد و از این پس هر کاربر دیگری در اینستاگرام، بخواهد محتواهای منتشر شده در اکانت شما را مشاهده کند. باید ابتدا درخواست فالو و دنبال کردن را برای شما ارسال و در صورت تایید شما میتواند تعقیب کننده اکانت شما باشد.

مزایا و معایب خصوصی کردن اینستاگرام

خصوصی کردن اینستاگرام محدودیت هایی را برای عموم ایجاد میکند و عملا مشاهده دیگران را بر روی پیج شما متوقف خواهد کرد و از آن پس اگر اکانتی بخواهد محتویات پیج شما را مشاهده کند. باید ابتدا درخواست دنبال کردن را برای شما ارسال کند و بعد از آن در صورت تایید این درخواست توسط شما میتواند پست و استوری های شما را مشاهده کرده و دنبال کننده شما در اینستاگرام شود.

پس اگر شما میخواهید فقط افراد مورد تایید خودتان فالوور پیج شما شوند به راحتی میتوانید این قابلیت را بر روی اکانت خود فعال کرده و احساس امنیت بیشتری بکنید. تنها مزیت قابلیت خصوصی کردن پیج اینستاگرام را میتوان به همین مورد نسبت داد.

در مورد معایب private کردن پیج، باید خدمت شما عرض شود که دیگر، پست های شما امکان انتقال به صفحه اکسپلور را از دست خواهند داد و از آنجایی که میدانید صفحه اکسپلور مکانی میباشد که پیج و پست های شما را به غیر از محدوده فالوورهای خودتان به اشتراک میگذارد و احتمال اینکه اکانت شما روز به روز بازدید کننده های زیادی داشته باشد را از دست خواهد داد.

این مورد زمانی اهمیت دار میشود که شما نیاز به دیده شدن داشته باشید. برای مثال ما افرادی را دیده ایم که هدف از ایجاد و مدیریت پیج خود، فروش محصولات خودشان میباشد یا به قولی پیج بیزینسی را ایجاد کرده و نیاز به دیده شدن دارند. اما در نهایت تعجب، حساب خود را خصوصی کرده اند.

پس اگر شما هدف از ایجاد پیج و مدیریت آن برای فروش و یا تبلیغات محصولات خودتان میباشد به هیچ وجه پیج خود را پرایوت نکنید. اگر توصیه ما را بخواهید ما خصوصی سازی اینستاگرام را برای افرادی توصیه میکنیم که اکانت شخصی دارند و در واقع عکس و ویدیوهای شخصی خودشان را در اکانت خود به انتشار در می آورند.

البته حتی در صورت پرایویت کردن اکانت خود، دیگر کاربران در اینستاگرام میتوانند عکس پروفایل، بیو، تعداد پست های منتشر شده و تعداد فالوور و فالووینگ های شما را مشاهده کنند اما نمیتوانند به خود پست و اکانت های فالو شده و فالوور های شما دسترسی داشته باشند.

خصوصی کردن اینستا در اپلیکیشن

در این قسمت برای شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید حساب خود را خصوصی کنید. البته در قسمت اول نحوه خصوصی سازی در اینستاگرام ورژن جدید را برای شما نشان خواهیم داد و در ادامه برای اینستاگرام ورژن قدیمی که پیش تر نیز در این مقاله وجود داشت را میتوانید مشاهده کنید.

برای خصوصی سازی اینستاگرام در گوشی های اندروید، در ابتدا باید وارد پیج شوید و از صفحه هوم به صفحه پروفایل رجوع کنید.

صفحه را لمس و به سمت چپ بکشید و یا از قسمت بالا، آیکون سه خط مانند را لمس کنید.

در کارد باز شده آیکون چرخ دنده مانند را به مانند تصویر زیر لمس کنید.

بعد از ورود به قسمت تنظیمات گزینه privacy را انتخاب کرده.

در ادامه از بخش  account privacy  را لمس کنید.

در آخر، در صفحه باز شده کلید private account را روشن کنید تا اکانت شما خصوصی شده و از این پس، دیگر کاربران با تایید خودتان بتوانند فالوور پیج شما شوند.

از آنجایی که بعد از خصوصی کردن اکانت، فالوور های فعلی پیج مربوطه میتوانند باز هم پست و فعالیت های شما را زیر نظر بگیرند. اگر میخواهید یک و یا برخی از این پیج ها نیز از مشاهده محتویات پیج شما بعد از خصوصی سازی حساب خود به دور باشند. میتوانید از قابلیت جدید یعنی حذف فالوور در اینستاگرام استفاده کرده و دسترسی این افراد  به پیج خود را قطع کرده باشید.

خصوصی کردن پیج اینستا در مرورگر(کامپیوتر، گوشی)

شما به غیر از برنامه اینستاگرام در گوشی خود میتوانید از طریق سایت اینستاگرام اقدام به خصوصی سازی حساب خود کنید. در ضمن افرادی که سیستم عامل گوشی خودشان آی او اس میباشد نیز میتوانند از طریق همین مراحل اقدام به پرایوت کردن حساب خود بکنند زیرا هم قسمت تنظیمات هر دو شباهت زیادی با هم داشته و هم اینکه از مرورگر سیستم خود میتوانند اقدام کنند.

برای ورود به سایت اینستاگرام کافی ایست مرورگر سیستم خود را باز کرده و سپس به آدرس instagram.com بروید. در ادامه وارد قسمت ورود آن شده و بعد از وارد کردن اطلاعات مربوطه وارد پیج خود شوید.

چگونه حساب اینستا را شخصی کنیم

در ادامه باید بر روی آیکون پروفایل مانند کلیک کنید. در این صفحه کوچک باز شده، باید گزینه ی setting را انتخاب کنید.

در این صفحه گزینه privacy and security (حریم خصوصی و امنیت) را بزنید.

در این قسمت تیک گزینه ی private account را بزنید.

حال اکانت شما با موفقیت از طریق سایت اینستاگرام خصوصی سازی شده و آن افرادی که سیستم عامل گوشی آن ها آی او اس بوده میتوانند از این روش استفاده کنند. البته همانطور که گفته شده همین مراحل شباهت نزدیکی برای فعال سازی قابلیت پرایوت در برنامه اینستاگرام در گوشی آی او اس دارند.

دقت داشته باشید که اگر حساب شما بیزینسی باشد، در ابتدا حتما باید حساب خد را پابلیک کنید و سپس آن را خصوصی کنید.

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم که چگونه میتوانید هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت اقدام به خصوصی کردن اینستاگرام خود کنید. در ضمن به این مورد اشاره شد که در صورت مجبور نبودن به هیچ وجه اکانت خود را private نکنید تا پیج شما روز به روز بازدید کننده های زیادی جذب کند.

/اخبار رسمی/

One comment

  • امیر

    و یه چیزی رو جا انداختید میگم اگه دوست داشتید آپدیت کنید
    در صورت خصوصی کردن پیج، دیگه نمیتونید صفحتون رو به یک پیج حرفه ای تغییر بدید و جزئیات بیشتر رو ببینید. در واقع تا این لحظه فکر میکنم اینستا ۳ حالت کلی داره:
    ۱- پیج ساده و معمولی ۲- پرایوت و شخصی ۳- حرفه ای
    .
    پ.ن: اگر کسی می دونه که چطوری هم خصوصی و هم حرفه بشه لطفاً پیام بده. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول