تولید محتوا در اینستاگرام چیست و تعرفه های آن چگونه هستند؟

مجازیست-تولید محتوا در اینستاگرام یکی از راه های کسب درآمد از طریق این شبکه های اجتماعی است، در این مقاله قصد داریم یک تعریفی مختصر و مفید از تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم و اینکه ببینیم تعرفه های این کار چگونه است؟

به جهت اینکه اینستاگرام بستری مناسب برای تولید محتواست لذا می توان بازاریابی در اینستاگرام را بازار یابی محتوا در این شبکه اجتماعی دانست. با هر هدف و انگیزه ای که در اینستاگرام فعالیت دارید بایستی دارای یک استراتژی و برنامه قوی برای تولید محتوا در اینستاگرام برای رسیدن به هدف مورد نظرتان باشید.

بنابراین می توان این گونه گفت که این تولید محتواست که نتیجه و سرنوشت کسب و کار یا فعالیت با هر عنوانی را در فضای اینستاگرام تعیین خواهد کرد.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، محتوای دیجیتال مانند عکس، تصویر، صدا، ویدیو و … است که همگی در قالب محتوا قصد انتقال پیامی را به مخاطب دارند و اشتراک گذاری و انتشار اینگونه اطلاعات در اینستاگرام به معنای تولید محتوا در آن است، بنابراین با توجه به مطالب مذکور تولید محتوا در اینستاگرام خیلی روشن و واضح است، به هر عکس و ویدیویی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود عنوان محتوا اطلاق می گردد.

با این تفاسیر زمانی که از ما خواسته می شود در اینستاگرام محتوا تولید نماییم منظور همان انتشار عکس و ویدیو است و منظور از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام یعنی داشتن یک برنامه و استراتژی مشخص برای تولید و انتشار همین عکس و ویدیو هست.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

در واقع اساس پلتفرم اینستاگرام بر تولید محتواست، و به منظور تولید محتوای کاربران ساخته شده است، شرط و مبنای فعالیت کاربران در اینستاگرام تولید محتواست. هر پیجی با هر هدف و انگیزه ای باید برای ارتقا و بقای خود تولید محتوا انجام دهد.

استراتژی تولید محتوا

با منظور تولید محتوا در اینستاگرام و میزان اهمیت آن آشنا شدیم حال باید ببینیم چگونه می توانیم تولید محتوا در اینستاگرام را شروع کنیم؟ اینکه چگونه تصاویر زیبا و جذابی تهیه کرد؟ چطور ویدیو درست کرد؟ و سوالاتی از این قبیل.

منظور از استراتژی محتوا مشخص کردن این موضوع است که در تولید محتوا ما باید به دنبال کدام نوع محتوا برویم و چه محتوایی را تولید نکنیم. داشتن استراتژی مسیر حرکت ما را مشخص می کند و ما با بکارگیری یک استراتژی خاص خواهیم دانست که چرا چنین محتوایی را تولید و منتشر می کنیم و راحت تر می توانیم هدف گذاری کرده و هدف خود را دنبال کنیم.

انواع تولید محتوا

تولید محتوا، نیاز مبرم همه شرکت ها و کسب و کارها برای معرفی محصولاتشان است اما محتوایی که باکیفیت بوده و معرف آنها باشد. پیش از آنکه اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا به منظور برآورد هزینه آن بکنیم، باید به معرفی انواع محتوا بپردازیم.

به طور کلی چهار نوع تولید محتوا داریم :

تولید محتوای آموزشی : آموزش های تخصصی و کاربردی

تولید محتوای اطلاع رسانی : تولید مطالب مرتبط با دانستنی ها و اخبار مربوطه

تولید محتوا با موضوع سرگرمی و تفریح : تولید محتوا با گستره ی عامتر و با قصد وقت گذرانی

تولید محتوای مربوط به ترغیب مخاطب : هدف از تولید اینگونه محتوا ، ایجاد انگیزه در مخاطب به منظور استفاده از خدمات و محصولات است.

با استفاده از این دسته بندی خدمات تولید محتوا ، صاحبان کسب و کارها به راحتی می توانند فرمت مورد نیاز خود را برای سفارش محتوا انتخاب نمایند. فرمت در اینجا منظور ظرف ارائه محتواست که می تواند شامل متن، تصویر، انیمیشن، عکس برداری، تهیه فیلم، ساخت برنامه و … باشد.

فرمت ارائه محتوا از فاکتورهای محاسبه میزان تعرفه تولید محتواست. معیار در نظر گرفته شده برای محاسبه تعرفه تولید محتوای متنی به شکل ترجمه یا تالیفی، از تولید محتوا در قالب انیمیشن و اینفوگرافی متفاوت خواهد بود.

تولید محتوا در قالب متن: بیشتر از این نوع تولید محتوا برای نوشتن مقالات یا پست برای وبلاگ و سایتها استفاده می شود و یکی از معیارهای ارزشمندی آن، رعایت اصول سئو در آن است.

تولید محتوا در قالب گرافیک و تصویر: غالبا این نوع از تولید محتوا بیشتر در شبکه های اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد. و شامل محتواهایی با مضمون تصویرسازی، عکسبرداری، کلاژ و دیگر تکنیک های تصویری می باشد.

تولید محتوا در قالب ویدیو: محتوای ویدیویی اغلب با هدف آموزش یا تبلیغ تولید می شود که بسیار جذاب بوده و می تواند وایرال شود. از این نوع محتواها در کمپین های بازاریابی بیشتر استفاده می شود.

تولید محتوا در قالب صوت: اغلب محتواهای صوتی مخاطبان خاصی دارند. تهیه پادکست های صوتی، جنبه سرگرم کنندگی داشته و در کنار آن می تواند با مخاطب تعامل نیز برقرار نماید.

هزینه تولید محتواهای ویدیویی و صوتی نسبت به انواع دیگر تولید محتوا بیشتر است، چون که نیازمند استودیو، ضبط صدا و تدوین است.

خدمات مربوط به تولید محتوا :

تولید هر نوع محتوایی نیازمند برنامه است. این برنامه را غالبا گروه بازاریابی و محتوا در شرکتها تهیه و تدوین می کنند. در شرکت هایی که فاقد گروه بازاریاب و محتوا هستند عموما خدمات مربوط به تولید محتوا برون سپاری می شوند و گروه بازاریابی خود بر مبنای نیازمندیهای اجراییش هزینه تولید محتوا را برآورد و محاسبه می کند.

گام نخست به منظور سفارش تولید محتوا، تدوین کردن استراتژی خاص برای محتوا است که بر اساس استراتژی بازاریابی حاکم نوشته می شود. در واقع اهمیت استراتژی محتوا را می توان در مشخص ساختن تکنیک های تبلیغی، زمان بندی و اهداف دانست. بنابراین با توجه به این مطالب خدمات تولید محتوای حرفه ای بایستی به این صورت باشد :

تدوین استراتژی محتوا

تهیه کردن برند استوری

انتخاب اسلوگان و شعار

ترجمه مطالب مرتبط با زمینه فعالیت شما از منابع موثق

تحقیق کلمات کلیدی و بکاربردن آنها در تولید محتوا

تولید محتوا بر مبنای استانداردهای سئو

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتواهای گرافیکی و تصویرسازی برای شبکه های اجتماعی و سایتها

تهیه طرح ویدیو تبلیغاتی و تولید آن

طراحی کمپین بازاریابی محتوا

تولید مقاله سئو برای بلاگ و سایتها

اصلاح کردن یا اقدام به آپدیت محتواهای متنی موجود در سایتها یا وبلاگها

لینک سازی یا تبادل لینک با سایت های مرجع در حوزه های تخصصی

چگونه در اینستاگرام محتوا تولید کنیم؟

در مورد نحوه تولید محتوا در اینستاگرام دو راه وجود دارد، یا اینکه باید خودمان روش های بازاریابی و تولید محتوایی موثر و اثربخش در اینستاگرام را آموزش دیده و اجرا نماییم. به این معنی که بیاموزیم چگونه یک استراتژی محتوایی تنظیم کنیم؟ چگونگی تنظیم یک برنامه محتوایی را یاد بگیریم؟ و در نهایت چطور بتوانیم در اینستاگرام بازاریابی کرده و یا به عبارتی بازاریابی محتوایی انجام دهیم.

روش دوم برای تولید محتوا در اینستاگرام این است که این فرایند را به مجموعه های خارجی بسپاریم.

چطور یک مجموعه خارجی برای ما کار تولید محتوا انجام می دهد؟

برای هر مجموعه ای مقوله تولید محتوا و روش آن متفاوت خواهد بود. مجموعه های خارجی تولید محتوایی که مبتدی بوده و کار حرفه ای انجام نمی دهند برایشان صحبت در مورد اهداف و انگیزه حضور شما از فعالیت در اینستاگرام و هم چنین شناخت مخاطب هدف اهمیتی ندارد و به گونه ای دیمی تولید محتوا کرده و نهایتا محتوایی در قالب عکس و ویدیو به صورت پست به شما تحویل خواهند داد.

اما در مقابل مجموعه های خارجی فعال در حوزه تولید محتوا که تا حدودی حرفه ای تر عمل می کنند در گام اول به بررسی و تحلیل وضعیت شما پرداخته و اهداف و برنامه های شما را برای حضور و فعالیت در اینستاگرام ارزیابی می نمایند و سعی می کنند با داشتن شناخت از برند شما با تدوین واتخاذ یک استراتژی و برنامه جامع برای تولید محتوا، نسبت به تهیه و انتشار آن اقدام کنند.

مولفه های تاثیر گذار در تعرفه و هزینه تولید محتوا در اینستاگرام؟

مشخص کردن دقیق تعرفه در نظر گرفته شده برای تولید محتوا در رسانه اجتماعی اینستاگرام، مستلزم برگزاری جلسه ای به شکل حضوری یا تلفنی است که در آن همه جوانب کار سنجیده شده و سپس تصمیم نهایی برای هزینه محتوا در نظر گرفته شود. هم چنین بایستی برنامه ریزی مدونی صورت گیرد و زمان آغاز پروژه با توافق طرفین تخمین زده شود. اما چیزی که مسلم است توجه به این امر است که هزینه تولید محتوای اینستاگرام، با در نظر گرفتن شغل شما متغیر خواهد بود.

از پارامترهای دیگری که در تعرفه تولید محتوای اینستاگرام می تواند موثر باشد برگزاری کمپین های تبلیغاتی است. کمپین تبلیغاتی در واقع به معنی برنامه ریزی های بلند مدت یا کوتاه مدت و بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی مختلف به منظور درگیر ساختن هر چه بیشتر مخاطبان با کسب و کار شماست. مشتریان باید حداقل بیش از سه بار شما را در فضاهای مختلف تبلیغاتی مشاهده نمایند تا بتوانند نسبت به شما اعتماد کسب کنند.

با در نظر گرفتن تمامی موارد بیان شده در خصوص تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام، مسلما قیمت ها به نسبت هر مجموعه متفاوت خواهد بود، هم چنین کیفیت کار ارائه شده، خدمات جانبی عرضه شده و میزان شهرت نیز می تواند در قیمت دخیل باشد.

تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام

توجه داشته باشید که قیمت تولید محتوا در اینستاگرام بر اساس خواسته های شما تعیین می‌شود به همین خاطر در این بخش باید خودتان تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه اندازه در تولید محتوای اینستاگرام هزینه کنید.

/اخبار رسمی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول