کسب درآمد سلبریتی‌ها از طریق لایو اینستاگرام

مجازیست-با کاهش درآمدهای سلبریتی‌ها از تبلیغات، این گروه در پی روش‌های تازه‌ای برای کسب درآمد رفته‌اند که یکی از پرمنفعت‌ترین این روش‌ها، کسب درآمد از طریق تبلیغ اشخاص آن هم در قالب لایو اینستاگرام است؛ فرآیندی که از سوی برخی چهره‌ها در جریان است و درآمد بسیار قابل توجهی برای برخی از ایشان در پی دارد.

شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام محل کسب درآمد گروه‌های وسیعی است و برخی از این بسترها برای تبلیغ و عرضه محصولات و خدمات‌شان استفاده می‌کنند. سلبریتی‌های ایران توانسته‌ بودند در سال‌های اخیر، برخی درآمدهای مشابه سلبریتی‌های سایر کشورها را فعال کنند و شماری از بازیگران، ورزشکاران و سلبریتی‌های اینترنتی ـ که از طریق تبلیغ یک کالا، درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کنند ـ رو به فزونی گذاشته بود و این بازار تا پیش از شیوع گسترده کرونا، رو به گسترش و در حال توسعه بود.

البته سلبریتی‌ها روش‌های دیگری که چهره‌های مشهور غربی به کار می‌برند، نیز برای کسب درآمد به کار گرفته‌اند و از تبلیغ پزشک، دندان پزشک، مزون و کافه و… که می‌روند نیز برای کسب درآمد و یا صفر شدن هزینه‌ها بهره‌برداری می‌کنند و بدین ترتیب، هنرمندان می‌توانند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ـ که محدودیتی برای چنین تبلیغاتی ندارد ـ برای چندصد هزار تا چند میلیون مخاطب‌شان این تبلیغات مستقیم یا غیرمستقیم را عرضه نمایند و البته هر روز روش‌های تازه‌ای باب می‌شد که کمپین جذب فالوئر برای دیگر صفحات اینستاگرامی جزو آخرین روش‌ها محسوب می‌شود.

اکنون با شیوع کرونا، این موج تبلیغات و درآمد نجومی سلبریتی‌ها به ویژه اینفلوئنسرها کاهش یافته و بسیاری از مجموعه‌های خصوصی نیز به شکل قابل توجهی از حجم تبلیغات‌شان کاسته‌اند. همین وضعیت باعث شده روش‌های تازه‌ای برای کسب درآمد باب شود؛ روش‌هایی که از گذشته نیز وجود داشت، ولی تا این حد وسیع نبود و تنها برخی اینستاگرمرها برای کسب درآمد از این روش‌ها برای کسب درآمد بهره می‌بردند. یکی از این روش‌ها که اکنون باب شده، تبلیغ چهره‌ها در لایوهای اینستاگرامی و تبلیغ‌شان در مقام کارشناس یا متخصص است.

در این روش معمولاً چهره‌هایی که شهرتی در حوزه خود ندارند، با پرداخت مبالغ قابل توجهی که متناسب با شهرت سلبریتی و تعداد فالوئرش در تناوب است، از سوی سلبریتی‌ها به لایو دعوت می‌شوند و درباره موضوعی که آنها متخصص معرفی شده‌اند، از طرف سلبریتی مورد پرسش واقع می‌شوند.

این روش قاعدتاً به خودیِ خود مذموم نیست، مشروط به آنکه چهره معرفی شده واقعاً متخصص در حوزه مربوطه باشد و یک شخص فاقد تخصص با تبلیغات کاذب برجسته نشود. این بخشی از مسئولیت پذیری‌ است که سلبریتی‌ها باید در قبال جامعه مخاطبان‌شان داشته باشند.

/تابناک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول