فروش «تیک تاک» مشروط به موافقت دولت چین

مجازیست-یک مقام چینی تأکید کرد که براساس مقررات جدید، دولت این کشور می تواند درباره فروش یا عدم فروش برخی تکنولوژی های برون مرزی تصمیم گیری کند.

با توجه به این اظهارنظر دولت چین قصد دارد نقشی مهم و حیاتی را در هرگونه قرارداد فروش شاخه آمریکایی تیک تاک ایفا کند.

در تاریخ ۱۸ آگوست چین قوانین کنترل صادراتی خود را بروزرسانی و شامل فناوری های حساس کرد.

این بروزرسانی قوانین احتمالاً شرکت «بایت دنس» مالک تیک تاک را ملزم می کند تا قبل از فروش این فناوری مجوز دولتی لازم را کسب کند.

«گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز پنج شنبه با تأیید این قضیه عنوان کرد: “اگر شرکت های مربوطه مشغول انتقاری فناوری به خارج از کشور در طول همکاری های تجاری، سرمایه گذاری یا فنی هستند که مشمول این مقررات قرار می گیرد در این صورت به آنها توصیه می شود تا فوراً با ادارات وزارت بازرگانی در سطح استانی مشورت کرده و این کار را طبق قانون و مقررات انجام دهند.”

وی اضافه کرد که مقررات جدید فقط مخصوص چند شرکت خاص وضع نشده است.

این در حالی است که انتظار می رفت فروش بخش آمریکایی تیک تاک قبل از وضع مقررات جدید صورت گیرد.

به گزارش سی ان بی سی، مایکروسافت و وال مارت برای خرید این نرم افزار چینی همکاری می کنند و اوراکل نیز در کنار یک شرکت ثالث آمریکایی پیشنهاداتی را برای خرید آن ارائه کرده اند.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته به دلیل آنچه نگرانی های امنیت ملی خواند یک فرمان اجرایی صادر کرد که اگر مالکیت آن تغییر نکند فعالیت تیک تاک در آمریکا ممنوع خواهد شد.

تیک تاک با شکایت دادگاهی از این فرمان ترامپ ظاهراً اعلام کرده که اطلاعات کاربران آمریکایی را به دولت چین منتقل نمی کند، یکی از نگرانی های اصلی که دولت آمریکا به آن استناد می کند.

این نرم افزار محبوب ویرایش و ساخت کلیپ های ویدئویی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در آمریکا دارد و بیش از ۲ میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده است.

/عصر آی.سی.تی به نقل از CNET/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول