نگران پادگانی شدن جامعه هستیم، نگران این هستیم

مجازیست-علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود:

  • رئیس‌جمهوری تاکید کردند که حضور در مدارس به هیچ عنوان اجباری نیست. همزمان با بازگشایی مدارس، مبارزه‌ای چند کرونایی دولت و ملت ما وارد مرحله جدیدی می‌شود. این یک مبارزه ساده نیست، مبارزه زندگی است، مبارزه برای بقای ملی است. ما هم باید آموزش را طبق روال همیشگی به پیش ببریم و هم امر سلامت و مراقبت از جان فرزندان خودمان را در صدر همه اولویت‌ها قرار دهیم.
  • امروز معلمان زحمتکش و متعهد ما در خط مقدم این پیکار قرار دارند و از امروز مناسبات میان معلمان، دانش‌آموزان، مناسبات معلمان و اولیای وارد مرحله جدیدی می‌شود. ستاد ملی کرونا در تصمیمات آموزشی مدارس، همه ابعاد آن را مورد توجه قرار داد. اعم از آینده دانش‌آموزان، ضرورت تحرک و دریافت آموزش بهتر و علاوه بر توجه به شیوه‌های بهتر برای آموزش، ایجاد تسهیل برای استفاده از فضای مجازی. همچنین مسئله منزلت و نقش معلمان مورد توجه قرار دارد و در راستای عدالت آموزشی در دولت نیز موارد ذیل تصمیم گرفته شد. بنابر پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات استفاده از شبکه شاد در سرویس‌های خانگی و تلفن همراه رایگان شده است.
  • در خصوص نظم در مدارس و تعبیر رئیس‌جمهور هم برخی مجدداً بازنمایی کردند. اتفاقاً ما هم نگران پادگانی شدن جامعه هستیم؛ نگران این هستیم که برخی بخواهند با همان نگاه پادگانی اینترنت و فضای مجازی را محدود و آزادی‌های مشروع را محدود کنند. همیشه یکی از صفات نیروهای مسلح نزد افکار عمومی نظم است و منظور رئیس‌جمهور نظم و انضباط در مدارس بود.

۸۶ هزار مدرسه به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شده‌اند

  • ۸۶ هزار مدرسه به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شده‌اند و امکان استفاده پرسرعت رایگان معلمان از فضای مجازی فراهم شده است. برای حدود ۶۰۰ هزار معلم، همانند آنچه در فروردین ماه رخ داد، وزارت ارتباطات یک بسته هدیه ۳ ماهه را ارائه خواهد کرد. برای دانش‌آموزان هم بسته‌های اختصاصی تعریف و ارائه خواهد شد. این بسته صرفا برای سالن‌هایی است که در لیست سفید قرار دارند تا سلامت دانش‌اموزان در فضای مجازی تامین شود.

بسته اینترنت دانشجویان و استادان تا اول مهر اعلام می‌شود

  • برای اساتید و دانشجویان هم بسته‌هایی در نظر گرفته شده که تا اول مهر اعلام خواهد شد. در این میان رییس‌جمهور محترم و دولت به دغدغه و نگرانی پدران و مادران هم توجه نمود و در مورد شیوه حضور در مدارس همانگونه که رییس‌جمهور روز شنبه نیز تاکید فرمودند هیچ اجباری برای حضور نداشته و دولت خود را مکلف می‌داند ترتیبی اتخاذ نماید هیچ دانش‌اموزی دچار عقب ماندگی تحصیلی نیز نشود.
  • در بحث دیگری که در دولت صورت گرفت رییس‌جمهور اظهار داشت هیچ ایرانی نباید از تحصیل بازبماند. وزارتخانه‌های رفاه آموزش و پرورش مکلف شدند که بازماندگی از تحصیل در دوران ابتدایی که به علل اقتصادی، فرهنگی و معلولیت در ثبت‌نام‌ها نبودند را با جدیت دنبال و تک تک خانواده‌ها گفتگو نمایند و موانع حضور این کودکان را برطرف نمایند.
  • یکی از مصوبات هیات دولت در ستاد ملی کرونا بود براساس این موصبه انتخابات میان دوره‌ای مجلس در زمان مقرر با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد. بنابراین این مصوبه تشکیل ستاد و سخنرانی ممنوع و تبلیغات و اطلاع رسانی نیز در فضای مجازی انجام خواهد شد. به برای شناسایی بیشتر داوطلبان صداوسیما امکانات برابر اطلاع رسانی و تبلیغاتی در حد متعارف در اختیار آنان قرار خواهد داد.

/پانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول