یک مجوز و چندمدعی

مجازیست-مطابق قوانین اعلامی ساترا، برنامه‌های ترکیبی و تلویزیونی که در VODها پخش می‌شوند به دلیل نداشتن روند پیش‌تولید و نزدیک یا همزمان بودن زمان پخش باید از این رگولاتور مجوز «انتشار» بگیرند. این مجوز به درخواست پلتفرم انتشار (و نه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار) و برای انتشار برنامه ترکیبی و تلویزیونی در سکوی مشخص صادر می‌شود.

بنابر اطلاعات مجازیست، روند صدور مجوز انتشار برنامه‌های ترکیبی در ساترا که براساس استعلام‌های مختلف از عوامل و موضوعات برنامه است، تا دو ماه به طول خواهد انجامید.

این در حالی است که سازمان سینمایی وزارت ارشاد اصرار دارد مجوز برنامه‌های نمایش خانگی از جمله سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی در اختیار این سازمان است و تمامی تهیه‌کنندگان برای «ساخت» برنامه‌های خود باید از شورای پروانه ساخت این سازمان مجوز بگیرند؛ و این مطلب را با ارسال نامه‌ای به معاونت حقوقی رئیس نیز اعلام کرده تا جلوی تصویب قانون واگذاری مجوز برنامه‌های نمایش خانگی به صداوسیما را بگیرد.

اما حوزه فیلم و سریال محل دعوای اصلی سازمان سینمایی و صداوسیما است؛علی‌رغم گذشت نزدیک به سه ماه از اعلام سازمان سینمایی مبنی بر عدم صدور مجوز سریال‌های جدید در نمایش خانگی، بر اساس پیگیری‌های مجازیست صداوسیما هنوز معاونت، شورا، یا نهاد خاصی را برای صدور مجوز فیلم و سریال نمایش خانگی معرفی نکرده است. ساترا نیز می‌گوید در خصوص فیلم و سریال به مجوز نهادهای مسئول پایبند است و نیازی به دریافت مجوز «انتشار» برای فیلم و سریال‌های نمایش خانگی از این سازمان نیست.

با مشخص شدن نقش ساترا در خصوص مجوزهای آثار نمایش خانگی، باید دید آیا سرانجام اختلافات معاونت سینمایی وزارت ارشاد و صداوسیما به کجا خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول