مبارزه با دولت آمریکا به سبک تیک تاک

مجازیست-تیک تاک در اقدامی بی ‎سابقه اقدام به انتشار تعداد کاربران فعال در شبکه خود نمود. در این راستا آمارها بسیار عجیب بوده و حاکی از حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در یک ماه گذشته است. این امر می‎ تواند باعث فشار بر روی دولت آمریکا شود. درواقع در چند هفته اخیر، به دستور دونالد ترامپ، این شبکه در آمریکا تحریم شده و در کنار آن فشارهایی برای فروش این برند به یک شرکت آمریکایی، بسیار زیاد است. با این حال تا به امروز، مدیران این شبکه به خوبی توانسته‎ اند تا در برابر این اقدامات، مقاومت نمایند.

در این راستا اقدام جدید آنها در راستای بیان این حقیقت است که یک شبکه اجتماعی چینی، در کشور آمریکا که مالک بسیاری از شبکه ها است، تا به این اندازه محبوب بوده و تحریم آن نادیده گرفتن نظر ۱۰۰ میلیون شهروند این کشور محسوب می شود. در این رابطه بسیاری از تحلیلگران این اقدامات دولت آمریکا را در راستای حمایت از شبکه‎ های اجتماعی کشور خود، عنوان کرده‎ اند. در این راستا ذکر این نکته ضروری است که در سال گذشته، هیچ شبکه اجتماعی به اندازه تیک تاک مورد استقبال قرار نگرفته و این امر در حالی است که شروع کار آنها از سال ۲۰۱۶ است.

در این راستا برخی از آمار حاکی از آن است که یکی از دلایل این تحریم‎ ها، هشدارهایی بوده است که مارک زاکربرگ نسبت به رشد چشم گیر یک شبکه اجتماعی چینی، به مقامات دولت آمریکا داده و در صورت تایید این خبر، بدون شک مالک سه برند فیس ‎بوک، اینستاگرام و واتس ‎اپ با روزهای سختی مواجه خواهد شد. به هر صورت باید منتظر نتیجه این درگیری ‎ها باشیم. درواقع تا پایان سال جاری، ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

نویسنده مت ساترن و مترجم امیر آل علی

/فرصت امروز به نقل از searchenginejournal/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول