خودسانسوری نتفلیکس برای فعالیت در بازار ۱ و نیم میلیارد نفری

مجازیست- سرویس‌های استریم آنلاین به‌شدت در پی آن هستند که قانون‌گذاران را از سانسور کردن محتوایشان منع کنند و به همین منظور حتی حاضرند قوانین خاص خودشان را در این شبکه‌ها پیاده‌سازی کنند. گزارش‌های به‌دست‌آمده در این راستا حاکی از آن است که نت فلیکس، آمازون پرایم ویدیو، دیزنی پلاس و ۱۲ کمپانی دیگر برای جلوگیری از سانسور شدن توسط دولت هندوستان میان خود قوانین خاصی را به تصویب رسانده‌اند.
این قوانین جدید شامل رویکردهایی برای برچسب گذری محتوا بر اساس سن، توضیحات محتوا و نیز روش‌های برای گزارش هرگونه تخلفات در این سیستم‌ها است. سرویس‌های استریم برای حل این مشکلات می‌بایست به برپایی بخش‌هایی برای رسیدگی به شکایت‌ها، کمیته درونی یا هردو بپردازند.
این قوانین توسط انجمن اینترنت و موبایل هند ایجاد شده است و هم‌اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرد. دولت هند در سانسور سرویس‌های پخش جریانی مردد بوده و ترجیح می‌دهد آن‌ها سیستم خودسانسوری خودشان را داشته باشند. این ازنظر تئوریکی مسئولان را راضی نگه می‌دارد زیرا از طرفی محتوای نامناسب از این سرویس‌ها جمع‌آوری می‌شود و از طرف دیگر روش‌هایی برای گزارش برنامه‌های نامناسب وجود دارد.
سرویس‌هایی نظیر نت فلیکس در حال حاضر سیستم رتبه دهی بر اساس سن کاربران را در کشورهای دیگر به‌غیراز هند پیاده‌سازی کرده‌اند. بااین‌حال رسیدن به توافقی جامع بر سر این سیستم‌های رتبه دهی در میان سرویس‌های پخش محتوای آنلاین کم‌سابقه است.
بااین‌حال به نظر می‌رسد که این سرویس به این نتیجه رسیده‌اند که کار کردن با یکدیگر و رسیدن بر سر توافقی برای رتبه دهی به محتواها و خودسانسوری بهتر از درگیری هرکدام از این سرویس‌ها با دولت‌های مختلف در سراسر جهان  است.

/ایتنا و به نقل از  engadget/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول