گرداننده صفحه غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

مجازیست-سرهنگ سیدنظام موسوی، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران:

  • برابر رصدهای صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با نشانگاه‌ها و عاملان ترویج فرهنگ منحط غربی و انتشار محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در یکی از شبکه‌های اجتماعی ممنوعه و فیلتر شده صفحه مجرمانه‌ای که در آن خانمی جوان تصاویر نامتعارف شخصی خود را منتشر می‌کرد شناسایی و به پلیس فتا ملارد احضار شد.
  • کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملارد صفحه‌ای عمومی که کاربر آن محتوای مجرمانه را در حوزه شهرستان ملارد و غرب تهران تولید و نشر می‌داد را شناسایی و مورد بررسی فنی قرار دادند که توانستند کاربر ایجاد کننده این صفحه را شناسایی و با هماهنگی مرجعه قضائی متهم را به پلیس فتا دعوت کردند .
  • در مرحله اول از متهمه که خانم جوانی بود تعهد اخذ شد که علاوه بر حذف تمام مستندات غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی، دیگر عمل مجرمانه خود را تکرار نکند اما متاسفانه متهمه با تغییر نام کاربری و به گمان عدم شناسایی توسط پلیس فتا اقدام به ادامه فعالیت خود در شبکه اجتماعی مورد نظر کرده است که در مرتبه دوم پس از شناسایی به پلیس فتا احضار شد.
  • متهمه ابتداً منکر وجود چنین صفحه‌ای شد و قبل از حضور در پلیس فتا، برنامه شبکه اجتماعی مدنظر را از تلفن همراه خود حذف کرد، امّا با اقدامات فنی و اثبات ادله دیجیتال جرم  وی راهی بجز اعتراف نداشت که صفحه مدنظر را او ایجاد کرده و از عمل خود نادم می‌باشد. علیهذا پرونده تکمیل و جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.
  • با توجه به دستور مقام قضائی، در خصوص جلوگیری از اشاعه فحشاء و منکرات و ترویج دهندگان محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی اعلام کرد که برابر ماده چهاردهم قانون جرایم کامپیوتری انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن جرم بوده و اشاعه محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این گونه محتواهای مجرمانه وجود دارد برای کاربران متخلف مسئولیت قانونی در پی خواهد داشت و پلیس فتا برابر قانون نسبت به شناسایی عاملین و مروجین این محتواها در فضای مجازی اقدام و مجرمین را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.
  • شبکه‌های اجتماعی بیگانه و استفاده از فیلترشکن‌ها بدلیل ترویج گسترده فساد و فحشاء و اباحه گری در جوامع مختلف فیلتر شده اند زیرا ابزاری برای ایجاد انحرافات اخلاقی و اعتقادی در بین جوانان، نوجوانان و حتی کودکان جوامع هدف از جمله ایران اسلامی توسط دشمنان غربی است ؛ علیهذا استفاده از این شبکه‌های اجتماعی ممنوع بوده و رهاسازی فرزندان در آن لطمات جدی و جبران ناپذیر روحی، اخلاقی و دینی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

/روایط عمومی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول