همکاری دیوار با کسب و کارها در پایین آوردن قیمت موبایل

مجازیست-دیوار برای حمایت از کسب‌وکارها و استفاده از بستر آنلاین جهت خرید و فروش تلفن همراه، ثبت نام در بخش دیوار فروشگاه‌ها را رایگان اعلام کرده است و براین اساس پورسانتی از خریدار یا فروشنده دریافت نمی‌کند تا فروشندگان بتوانند کالاهای خود را با قیمتی پایین‌تر ارائه کرده و خریداران نیز این امکان را داشته باشند که براحتی تلفن همراه مورد نظر خود را پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنند.

با وقوع بحران کرونا، بازار موبایل ایران نیز مانند بسیاری از نقاط جهان، دچار رکود شده و تقاضا برای خرید این دستگاه دیجیتالی، به‌شدت کاهش‌یافت.

بحران کرونا در کنار بحران های ارزی کشور و افزایش قیمت دلار، باعث شد از بهمن ماه گذشته بازار موبایل واکنش سریع قیمتی نشان داده و با رشد تصاعدی روبرو شودبه نحوی که به گفته کارشناسان این افزایش قیمت به شکلی بود که امروز مشتری مجبور است یک دستگاه موبایل را تقریبا با قیمتی ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت واقعی آن خریداری کند.

همچنین کشور چین به عنوان یکی از قطب های واردات تلفن همراه با بروز بیماری کرونا دچار چالش های اقتصادی در تولید شد و با توجه به اینکه ۹۰ درصد از موبایل‌های وارداتی محصول کشور چین است با تعطیل شدن کارخانه‌ها و توقف صادرات موبایل از اواسط دی‌ماه توسط این کشور، بازار موبایل ایران نیز با چالش همراه شد.

براساس آمار منتشرشده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، بازار این محصول در اسفندماه ۹۸ رکودی ۶۰ درصدی را تجربه کرد و با توجه به این شرایط عرضه‌کنندگان تلفن همراه، تمایل پیدا کردند تا از طریق فروش آنلاین بخشی از این رکود را جبران کنند چراکه با تعطیلی موقت بیشتر مغازه‌ها و پاساژها، مردم به سمت خرید اینترنتی روی آوردند.

همه این موارد در کنار هم، خرده‌فروشان تلفن همراه را ترغیب کرد تا برای فروش بهتر و بیشتر و تامین کالای مورد نیاز خود، فروش اینترنتی را تجربه کنند. در این میان، پلتفرم‌های اینترنتی معتبر می‌توانند سهم به‌سزایی در بالا رفتن فروش این کالا داشته باشند. در میان سایت‌های اینترنتی معتبر در ایران، سایت دیوار در کنار فروش اجناس دست‌دوم، این امکان را برای خرده‌فروشان موبایل فراهم کرد تا کالاهای نو خود را از طریق «دیوار فروشگاه‌ها»، به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

دیوار اعلام کرده که در جهت حمایت از کسب‌وکارها ثبت نام در دیوار فروشگاه‌ها رایگان است و هیچ پورسانتی هم از خریدار یا فروشنده دریافت نمی‌کند که باعث می‌شود فروشندگان بتوانند کالاهای خود را با قیمتی پایین‌تر ارائه کنند و خریداران نیز با کمی جستجو محصول مورد نظر خود را پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنند.

عباس یک خرده‌فروش موبایل است، که در سایت دیوار فروشگاه‌ها، آگهی قرار داده است. او از تجربه خود می‌گوید: «برای صنف ما، وجود چنین سایتی که مدت‌ها است شناخته‌شده است، بازتاب مثبتی دارد. بااینکه فروش به خاطر قضیه کرونا پایین آمده است، اما، مشتری‌های زیادی را از طریق این سایت جذب کرده‌ایم که دیگر به‌صورت آنلاین دنبال گوشی نمی‌گردند بلکه مستقیم با خود ما تماس می‌گیرند.» عباس درباره تجربه فروش آنلاین می‌گوید: «قبلا تجربه فروش به‌صورت آنلاین نداشتم، اما، به خاطر شیوع بیماری فروش غیرحضوری از طریق فضاهای مجازی را امتحان کردم که نتیجه‌ای که دیوار داشت از همه مثبت‌تر بود.

این فروشنده موبایل ادامه می‌دهد: «۶۰ درصد از مشتریان غیرحضوری به دنبال قیمت ارزان‌تر از مغازه‌ها هستند که خوب ما هم همان کار را می‌کنیم. از طرفی ترجیح‌شان این است که از یک فروشنده معتبر خرید کنند تا در صورتی که مشکلی پیش آمد، پاسخگویی داشته باشند، که خوب این سایت فقط فروشگاه‌های معتبر را ثبت می‌کند که یک نکته مثبت است و مشتری می‌تواند یک جنس خوب را از یک فروشگاه معتبر با قیمت مناسب تهیه کند.»

عباس در مورد آگهی بر روی دیوار فروشگاه‌ها می‌گوید: «پس از ثبت نام تعداد قابل توجهی آگهی رایگان داریم که فرصت خوبی برای آزمون و خطا ایجاد می کند. من راضی هستم، وقتی این سایت به من اعتماد دارد من هم به آن اعتماد می‌کنم. استفاده از دیوار فروشگاه‌ها به جای اینستاگرام می‌تواند جلوی خیلی از کلاه‌برداری‌ها را هم بگیرد. در اینستاگرام هیچ نظارتی نیست. اصلا معلوم نیست طرف فروشنده واقعی است یا نه اما در اینجا فضا امن است؛ هم من می‌توانم به مشتری اعتماد کنم و هم مشتری به من، خصوصا که همه راهنمایی‌های لازم برای پیشگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری هم در سایت وجود دارد.»

امکان چت در اپلیکیشن و سایت دیوار به ایجاد امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی هم کمک می‌کند. خریدار می‌تواند از طریق چت دیوار با فروشنده صحبت کند، چانه بزند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. با این کار دیوار توانسته فضای بازار آفلاین و حس و حال خرید حضوری را به یک پلتفرم آنلاین با ۳۵ میلیون کاربر منتقل کند.

/عصر آی.سی.تی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول