تمام مدارس کشور را به اینترنت متصل کردیم

مجازیست-مهرداد ترابیان، مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات:

  • در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصلند و سرویس اینترنت نیز برای آنها دایر شده است.
امسال تمام مدارس کشور را به اینترنت متصل کردیم
  • سعی شده که توسعه اینترنت در کشور متوازن باشد و همه استان‌ها از توسعه و دسترسی‌ها سهم داشته باشند و در این رابطه استان‌ها مشابهت زیادی دارند، البته استان‌هایی بوده‌اند که میزان عقب‌ماندگی در حوزه ارتباطات بیشتر بوده و برای رسیدن به ایده‌آل فاصله دارند ولی اینگونه نبوده که استان خاصی انتخاب شود و بقیه بی‌بهره باشند. دلیل این ادعا هم این است که ما امسال تمام مدارس کشور را به اینترنت متصل کردیم، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانستیم همه مدارس را در روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم تا در دوره کرونا معملمین دسترسی داشته باشند.
دسترسی کمتر به اینترنت روستایی در هرمزگان، سیستان‌‌وبلوچستان، خوزستان، کرمان و کهگیلویه‌‌وبویراحمد
  •  البته استان‌هایی مثل هرمزگان، سیستان‌ و بلوچستان، خوزستان، کرمان و کهگیلویه‌ و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها عقب هستند، دلیل آن نیز وسعت زیاد استان‌ها، تعداد زیاد روستا، فاصله زیاد و جمعیت کمتر است، ولی این عقب‌افتادگی و فاصله فاحش نیست و در این استانها پروژه‌های در حال اجرا نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است.
دسترسی روستاها به ۴ سرویس مهم اینترنتی
  • دسترسی به سرویس اینترنت در کنار شبکه ملی اطلاعات به روستاها داده شده، یعنی طبق برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات، قرار بود که ۸۰ درصد روستاهای کشور دسترسی پهن‌باند پیدا کنند، به طوری که چهار سرویس E LEARNING، E HEALTHING،E AGREE CULTURE و E BANKING برای مردم فراهم باشد، برای فراهم کردن اینها نیاز به دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت است.
کمتر از ۵ هزار روستا زیرساخت ارتباطی ندارند
  • ما از سال ۹۶ و با شروع دولت دوازدهم برای کم کردن فاصله دیجیتال بین شهر و روستا اقدامات زیادی انجام دادیم، طی ۳ سال گذشته ۴۰ هزار مدرسه شهری و روستایی به شبکه متصل شده‌اند و اکنون در عمده روستاها دسترسی داریم و مدارس را متصل کردیم و کمتر از ۵ هزار روستا در سراسر کشور وجود دارد که زیرساخت ارتباطی و برق برایشان مهیا نیست، اما بقیه مدارس متصل شده‌اند.

/ایلنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول