رسوایی مرد جوان پس از ساختن صفحه جعلی اینستاگرامی

مجازیست-سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد:

  • جوانی که از روی نا آشنایی با شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد صفحه جعلی اینستاگرامی برای همسرش کرده بود، رسوا شد.
  • در پی مراجعه خانمی به اداره پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در محیط اینستاگرام، با استفاده از تصویر وی اقدام به ایجاد صفحه ای جعلی و مشابه صفحه اینستاگرامی وی کرده و سپس نسبت به دنبال نمودن صفحات غیر اخلاقی اقدام و باعث بی آبرویی اش شده است ،موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
  • با انجام اقدامات و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی با دستور مقام قضایی  به پلیس فتا منتقل و مشخص شد که متهم همسر شاکیه است که نامبرده در اظهارت خود در این‌باره بیان داشت از روی عدم آشنایی با شبکه اجتماعی ایسنتاگرام، این صفحه را برای سرگرمی ساخته و صفحات غیر خلاقی را از روی کنجکاوی دنبال کرده و به اهمیت موضوع واقف نبوده است.
  • اگرچه شاکیه در این پرونده از شکایت خود صرف‌ نظر کرده و رضایت خود را اعلام کرد ولیکن ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی، به نام دیگری و بدون اجازه وی از مصادیق بزه جعل رایانه‌ای محسوب می‌شود و هرگونه نسبت دادن و نشر اکاذیب در این فضا با هر قصد و نیتی باشد،برابر قانون با شخص خاطی برخورد خواهد شد.
  • رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول