آمار جهرمی از شاد اشتباه است

مجازیست-حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) :

  • محدودیت‌های موجود روی این شبکه را قبول دارم اما تاکید می‌کنم که در نسخه دوم شبکه شاد اکثر محدودیت‌ها رفع شده است. نسخه دوم شادمتفاوت با نسخه اول است و نسخه دوم، تکامل یافته نسخه پیشین شاد است؛ پلتفرم جدید شاد مجهز به ویژگی‌ها، ابزارها و برنامه‌هایی است که آموزش ما را هرچه بیشتر تعاملی می‌کند. در این نسخه سعی کرده‌ایم به استانداردهای آموزش مجازی نزدیک‌تر شویم. البته می‌دانیم که با توجه به زیرساخت‌ها و شرایط موجود محدودیت‌هایی در این شبکه وجود دارد و آن را کاملا می‌پذیریم.» او تاکید می‌کند که تلاش شده که نسخه جدید به استاندارد در بخش آموزش دیجیتال یا مجازی نزدیک‌تر شود.
  • واقعیت این است که اصل بستر شاد یک پیام‌رسان بوده و در مراحل بعد به یک پلتفرم کامل آموزشی تبدیل شده است. در حال‌حاضر به راحتی تعامل آموزشی در اندازه ۱۵ میلیونی روی این بستر انجام می‌شود و این ظرفیت ایجاد شده گواهی صحت این ادعاست که شاد حالا یک پلتفرم کامل آموزشی است.
  • آموزش و پرورش هیچ اجباری به استفاده از شبکه شاد نداشته و استفاده از این ابزار را توصیه می‌کند.
  • شاد یک برنامه پایه، همگانی و رایگان است که دقیقا بر مبنای محتوای درسی مصوب آموزش و پرورش ارائه می‌شود. این شبکه پایه و همگانی وسیله‌ای امنی است که در اختیار دانش‌آموزان و معلمان گرفته و از آن می‌توانند استفاده کنند. ما برای استفاده این شبکه اجبار مطلق نداریم و توصیه اکید داریم.
  • اگر کسانی در این زمینه از شبکه‌های خارجی استفاده می‌کنند مسئولیت امنیت اطلاعات با خودشان است. در حال‌حاضر شاد از کیفیت لازم آموزشی برخوردار است و می‌توان از آن برای آموزش اثر بخش استفاده کرد. ضمن اینکه اساس شبکه شاد را ایجاد و گسترش عدالت سیستم آموزش و پرورش قرار دادیم.
  • آمار ارائه شده از سمت وزیر ارتباطات که براساس یک نظرسنجی اعلام کرده بود ۷۳ درصد دانش‌آموزان هنوز از شاد استفاده نمی‌کنند، غلط است. همین حالا ۱۲ میلیون دانش‌آموز وارد این شبکه شده و احراز هویت آنها انجام شده است. ما نزدیک به ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دانش‌آموز و ۱ میلیون معلم و کاربر مدیریتی در این زمینه داریم. با این حساب چگونه کفته می‌شود که ۷۳ درصد جمعیت دانش‌آموزی از آن استفاده نمی‌کنند.
  • آمار آموزش و پرورش با توجه به ثبت‌نام دانش‌آموزان در این شبکه نشان می‌دهد که ۷۵ تا ۸۰ درصد دانش‌اموزان از این شبکه استفاده می‌کنند.
  • این آمار در چند روز آینده و همچنین با توجه به رایگان بودن شاد و اضافه شدن قابلیت‌های جذاب و محتوای باکیفیت افزایش هم پیدا می‌کند.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول