درآمدزایی اینستاگرام از درج لینک در کپشن پست‌ها

مجازیست-طبق اطلاعاتی که اخیرا از پتنتی متعلق به فیس بوک، شرکت مادر اینستاگرام، رویت شده، این شرکت در تلاش است تا قابلیت باز شدن لینک‌ها در کپشن را به این اپلیکیشن محبوب اضافه کند. بر اساس تصویر منتشر شده، بعد از اضافه شدن لینک، پیامی‌به نمایش درخواهد آمد و از کاربر پرسیده می‌شود که در صورت تمایل می‌تواند در ازای پرداخت ۲ دلار، لینک را به صورت فعال به کپشن اضافه کند.

البته فیس بوک این پتنت را در سال ۲۰۱۶ و با عنوان «اضافه کردن لینک‌هایی پرداخت‌شده به کپشن‌های رسانه‌ای در یک سیستم شبکه اجتماعی» ثبت شده است. در توضیح پتنت مذکور می‌خوانیم: اگر سیستم آنلاین، متنی حاوی لینک را که از آدرسی دلالت می‌کند، شنایی کند، پیامی‌مبنی بر پرداخت هزینه‌ای در ازای ایجاد لینک فعال نمایش داده خواهد شد.
نبود امکان درج لینک فعال در اینستاگرام، همواره گلایه‌هایی را از سوی کاربران به دنبال داشته و با توجه به حجم بالای اشتراک‌گذاری محتوا در این پلتفرم، نبود قابلیت اضافه کردن لینک فعال به پست‌ها و استوری‌ها نقطه ضعفی برای این شبکه اجتماعی محسوب می‌شد.
تاکنون اغلب کاربران، برای اضافه کردن لینک، کاربران را به قسمت بیوی اکانت خود ارجاع می‌دادند. البته کاربران تاییدشده اینستاگرام (دارای تیک آبی) نیز می‌توانند لینک‌های فعال را به استوری‌های خود اضافه کنند.
حال اگر همه چیز طبق روال پیش رود و اینستاگرام، این قابلیت را به پلتفرم خود اضافه کند، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا کاربران تمایلی به پرداخت پول در ازای درج لینک به پست‌های خود دارند؟
اگرچه انتظار می‌رفت که اینستاگرام نیز همانند بسیاری از پلتفرم‌ها، این ویژگی را رایگان در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما همانطور که اشار شد این ویژگی فعلا در حد یک پتنت و طرح اولیه بوده و مشخص نیست که آیا به سرنوشت هزاران پتنتی که به فراموشی سپرده شدند، دچار خواهد شد یا خیر.
/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول