حذف پیشنهادهای گوگل به دلیل انتخابات

مجازیست-حتما می‌دانید که وقتی در گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، بر اساس آنچه دیگر کاربران با استفاده از همان کلیدواژه یا کلیدواژه‌های مشابه جستجو کرده‌اند، پیشنهاداتی در مورد جستجوی عبارات مشابه داده می‌شود.

این پیشنهادهای جستجو گاهی خیلی مفید هستند و جنبه جدیدی از موضوع را به ما می‌نمایانند یا باعث می‌شوند کلیدواژه صحیح‌تری را جستجو کنیم و به اطلاعات بهتری دست پیدا کنیم.

اما از سوی دیگر هر بار که انتخابات آمریکا نزدیک می‌شود، بیشتر شرکت‌های اینترنتی به دردسر می‌افتند. موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیامرسان، دچار مشکل در مدیریت فضای پیش‌انتخاباتی می‌شوند.

در دور قبل انتخابات آمریکا که جنجال بزرگی برپا شد. طوری که دست آخر شائبه در مورد نقش روسیه در هک ایمیل‌های هیلاری کلینتون و نیز انتشار انبوه اخبار کاذب در طریق فیس‌بوک بالا گرفت.

گرچه در پستی شخصا تحلیل کردم که این تنها بهانه کوچکی برای شکست بزرگ هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ بود، اما به هر حال، باید توجه داشت که نمی‌توان منکر نقش اینترنت در جوامع توسعه‌یافته در نبردهای انتخاباتی شد.

به خبر اصلی باز گردیم، گوگل مجبور شده برای خلاص شدن از دردسرهای مورد انتظار قسمت پیشنهادی جستجو در مورد کلیدواژه‌های مربوط به انتخابات آمریکا را غیرفعال کند.

موضوع نادرست بودن و سمت‌دهی اشتباه کاربران نیست، این پیشنهادهای جستجو واقعا ممکن است صحیح هم باشند، اما حتی پیشبینی‌های صائب ممکن است باعث ایجاد یک ترجیح و بی‌عدالتی شوند و دقیقا به همین خاطر است که گوگل دست به چنین کاری زده است تا این قسمت ناخواسته باعث ایجاد تبعیض نشود.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول