رقیب تیک تاک توسط گوگل معرفی شد

مجازیست-پس از قابلیت Reels در اینستاگرام، حالا شاهد ارائه سرویس YouTube Shorts توسط گوگل هستیم تا به این ترتیب، تیک تاک رقبای سرسختی را در ادامه کار خود همراه داشته باشد.

گوگل روز گذشته، از قابلیت YouTube Shorts که در اپلیکیشن یوتیوب قرار گرفته، رونمایی کرد که کاربرد آن دقیقا مانند اپلیکیشن تیک تاک خواهد بود. این ویژگی در اختیار هنرمندان یا افراد خلاق قرار گرفته تا با ضبط ویدئوهایی کوتاه توسط موبایل، آن را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارند.

افراد خلاق می‌توانند ویدئوهایی با زمان بندی ۱۵ ثانیه‌ای را گرفته، موزیک دلخواه خود را به آن اضافه کنند و به این ترتیب آن را در محیط یوتیوب با دیگران به اشتراک بگذارند. گوگل در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که افراد خلاق برای ساخت ویدئوهای مختلف، ابزار جالبی را در اختیار خواهند داشت. به عنوان مثال با قابلیت multi-segment camera شما قادر خواهید بود تا چند ویدئوی کوتاه را به صورت همزمان ضبط کنید. از جمله دیگر ابزاری که در اختیار کاربران قرار گرفته، می‌توان به امکان کنترل سرعت پخش فیلم، تایمر و ویرایشگر موزیک اشاره کرد.

اپلیکیشن تیک تاک ظرف هفته‌های گذشته، با اعمال فشار و تحریم‌هایی که دولت آمریکا روی آن ها وارد کرد، با کاهش تعداد اعضا روبرو شد. حالا گوگل قصد دارد تا این خلآ به وجود آمده را به وسیله YouTube Shorts پر کند. البته بد نیست بدانید که فیس بوک نیز با اضافه کردن قابلیت Reels به اینستاگرام، می‌‌خواهد تا علاقمندان به این ویژگی را به سمت خود جذب کند.

الگوریتم استفاده شده در فضای یوتوب بسیار خاص و جذاب است. غول دنیای جستجوگرها به کمک این الگوریتم، محتوای مورد دلخواه کاربر را بدون آن که پیشنهادی در این زمینه به وی ارائه کند، به او نمایش می‌دهد. چنین اتفاقی در تب For You در اپلیکیشن تیک تاک به نمایش گذاشته می‌شود. در بخش مربوطه در YouTube Shorts، کاربران قادر خواهند بود تا با سوایپ به سمت بالا یا پایین، سایر ویدئوها را نیز تماشا کنند. این ویژگی به صورت مستقیم از تیک تاک و Reels اینستاگرام گرفته شده است.

قابلیت YouTube Shorts ابتدا در دسترس کاربران کشور هند قرار گرفته و به مرور، در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

/جی اس ام به نقل از AndroidCentral/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول