افزایش ۲۰۰ درصدی استفاده از اپ‌های موبایل در دوران شیوع کرونا

مجازیست-براساس آمار جدیدی که از سوی «App Annie» منتشر شده، شیوع ویروس کرونا نحوه استفاده ما از گوشی‌های هوشمند را تغییر داده و میزان استفاده از اپ‌های موبایل رشد چشمگیری داشته است.

کاربران در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۶ تریلیون ساعت از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند که در این میان میزان استفاده از اپ‌های تجاری رشد ۲۲۰ درصدی را تجربه کرده است. در همین بازه زمانی کاربران در سراسر جهان بیش از ۵۰ میلیارد دلار خرج برنامه‌های موبایل کرده‌اند که در مقایسه با نیمه دوم ۲۰۱۹ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

به علت دورکاری بسیاری از افراد در سراسر جهان، میزان فروش و همچنین استفاده از لپ‌تاپ‌ها افزایش پیدا کرده؛ با این حال موبایل‌ها تبدیل به ابزار اصلی برای کار و همچنین بازی شده‌اند.

به گزارش App Annie، از میان ۵ اپ برتر تجاری، ۴ مورد آن مربوط به همکاری و همچنین کنفرانس ویدیویی می‌شود:
۱ زوم
۲ مایکروسافت تیمز
۳ گوگل میت
۴ لینکدین
۵ سیسکو WebEX

علاوه بر این برنامه‌ها، اپ‌های مالی شخصی نیز محبوبتر از گذشته شده‌اند. اپلیکیشن‌های «Cash App»، «ونمو»، «Zelle» و «پی پل» با افزایش استفاده روبه‌رو شده‌اند و کاربران به سراغ پرداخت‌های بدون تماس رفته‌اند.

میزان استفاده از اپ‌های آموزشی نیز رشد بالایی داشته است. در این بازه زمانی میزان دانلود برنامه‌های «Telehealth» و «Fitness Coach» با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده‌اند.

با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و همچنین شروع موج دوم آن در برخی کشورها و احتمال بازگشت محدودیت‌ها، انتظار می‌رود در نیمه دوم سال نیز با افزایش استفاده از اپ‌های موبایل روبه‌رو شویم.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول