رقبای تیک‌تاک از راه می‌رسند

مجازیست-درحالی‌که تیک‌تاک از خطر فیلتر در آمریکا رهایی پیدا کرده، بحث درباره شرکت‌های رقیب و مشابه این اپلیکیشن بالا گرفته است. یک پرسش این است اگر از تیک‌تاک استفاده نشود، کاربران از چه اپلیکیشن‌های جایگزین دیگر می‌توانند برای ساخت کلیپ‌های ویدئویی کوتاه استفاده کنند؟ در ادامه به پنج مورد از بهترین جایگزین‌های تیک‌تاک اشاره خواهیم داشت.

 Triller

این اپلیکیشن همانند تیک‌تاک قادر است امکان ساخت انواع کلیپ‌های ویدئویی کوتاه را در اختیار کاربران قرار دهد. مقر تریلر در لس‌آنجلس واقع شده و دیگر نگرانی بابت مالکیت آن توسط یک شرکت چینی وجود نخواهد داشت.

 Instagram Reels

محبوبیت روزافزون تیک‌تاک در همان ماه‌های نخست، اینستاگرام را بر این داشت تا محصولی با قابلیت‌های مشابه را به کاربران خود عرضه کند. طولی نکشید که این شرکت قابلیتی به نام Reels را عرضه کرد. این ویژگی در دل اپلیکیشن اینستاگرام جای گرفت و کاربران می‌توانند با کمک آن، ویدئوهای کوتاه و جذابی را خلق کنند. سپس می‌توان این ویدئوها را در پلت‌فرم‌های مختلف از جمله اینستاگرام به اشتراک گذاشت که از محبوبیتی به بیشتر از تیک‌تاک برخوردار است.

 Byte

بایت را می‌توان اپلیکیشن ارتقایافته‌ای از Vine دانست که تحت مالکیت توییتر قرار داشت و چندی پیش نیز عمر آن پایان یافت. با بایت، کاربران می‌توانند ویدئوهای ۱۶ ثانیه‌ای را ثبت و بارگذاری کنند. در این اپلیکیشن امکانات متعددی برای خلق ویدئوهایی جذاب‌تر پیش روی کاربران قرار داده شده است. تیک‌تاک در ابتدا به‌عنوان اپلیکیشنی عرضه شد که کاربر می‌توانست روی موزیک‌های مختلف به اصطلاح دابسمش کند و ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارد. اما رفته‌رفته این اپلیکیشن توسعه یافت و به تیک‌تاکی تبدیل شده که امروزه می‌بینیم.

 Dubsmash

با این حال یکی از گزینه‌های جایگزین برای تیک‌تاک، اپلیکیشن Dubsmash است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شد که با فیلتر و افکت‌های متنوع خود می‌تواند ویدئوهای دابسمش زیبایی را به ارمغان آورد. سپس کاربر می‌تواند این ویدئو را در پلت‌فرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

 YouTube Shorts

شرکت یوتیوب، که زیرمجموعه گوگل محسوب می‌شود، اخیرا از دستاورد مهندسان خود برای رقابت با تیک‌تاک رونمایی کرد. این قابلیت تحت عنوان YouTube Shorts شناخته می‌شود و کاربران می‌توانند با کمک آن، ویدئوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای را ثبت و بارگذاری کنند. درحال‌حاضر این ویژگی در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و هنوز به مرحله عرضه عمومی‌نرسیده، اما به زودی این امر محقق خواهد شد.

/دنیای‌اقتصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول