استفاده از ظرفیت استریمرها برای معرفی بازی‌های ایرانی

مجازیست-محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست مشترک خود با مصطفی احمدی، مدیر آپارات گیم که پیش از مراسم اهدای جوایز نفرات برگزیده اولین دوره آنلاین مسابقات ورزش‌های الکترونیک در رشته فیفا ۲۰ برگزار شد:

  • با توجه به تجربه موفق برگزاری این رویداد که با توجه به شرایط کرونایی کشور به صورت آنلاین برگزار شد، این فرصت که به واسطه شرایط کرونایی پیش آمد، نشان داد که می‌توان به سمت برگزاری رویدادهای آنلاین این چنینی حرکت کرد.»
  • با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی قرار است مجوزهای برگزاری مسابقات توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صادر شود که این موضوع می‌تواند به اعتباربخشی این رویدادها و صیانت از حقوق شرکت‌کنندگان در آن کمک کند و به همین منظور استانداردهایی برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته می‌شود.
  • در تلاشیم تا در رسانه‌ها درباره استریمرها به عنوان بخشی از صنعت گیم مشروعیت بخشی‌ کنیم و با اختصاص امتیازاتی به آنها نسبت به تقویت و رشد این حوزه کمک کنیم.
  • سال‌هاست که ورزش‌های الکترونیک در کشور ما در جریان است. این ورزش‌ها در بعضی سبک‌های بازی از قبیل MOBA  ، FPS ، RTS و Esport بیشتر اتفاق می‌افتد که در ایران نسبت به بازی‌های ورزشی اقبال بیشتری وجود دارد و به‌خصوص بازی‌های FIFA و  PES از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. براساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۰، ورزش‌های الکترونیک بیش از یک میلیارد دلار درآمد و حدود ۵۰۰ میلیون نفر بیننده در کل دنیا داشته است. تقریبا ۸۰ درصد این درآمدها به اسپانسرشیپ و حق پخش رسانه‌ای این بازی‌ها اختصاص داشته است. از این جهت، این موضوع می‌تواند در ایران هم مورد توجه قرار گیرد و باعث تحولی در حوزه اقتصاد دیجیتال شود. جوان بودن جمعیت کشور ما هم به رونق بیشتر ورزش‌های الکترونیک کمک کرده و خواهد کرد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در سال‌های اخیر سعی کرده که با برگزاری مسابقاتی در این حوزه از این گرایش حمایت کند.
  • بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سعی کرده به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد. از طرفی شاهد هستیم که در صنعت گیم مانند سایر صنایع سلبریتی‌های شاخص نداریم. سلبریتی‌های صنعت گیم قهرمانان ورزش‌های الکترونیک و استریمرهایی هستند که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. از این رو نیاز به تقویت و حمایت از استریمرها ایرانی احساس می‌شود.
  •  بنیاد برای برگزاری جام قهرمانان ویدئویی ایران (IGC) برنامه‌ریزی کرده است که قرار است با در نظر گرفتن مقتضیات شرایط کرونا به شکل بسیار خوبی برگزار شود و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره بعدی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران هستیم. ممکن است زمان برگزاری این رویداد با تغییراتی در زمستان و در قالب رویداد هفته گیم صورت گیرد.
  • اخیرا پیمایشی در بنیاد انجام شده که نشان از افزایش گیمرهای ایرانی می‌دهد که با توجه به افزایش ضریب نفوذ گوشی‌های همراه و اینترنت ۴G و از سویی دسترسی به اینترنت ۵G  و فناوری‌های جدید در این حوزه در آینده‌ای نزدیک، به نظر می‌رسد که مصرف بازی‌های رایانه‌ای در کشور چشم‌انداز چشمگیری داشته باشد.
  • بازی‌های رایانه‌ای در مقایسه با رسانه‌های دیگر مثل سینما، کتاب، مجلات و موسیقی در حال رشد است و ما هم متناسب با این رشد و با توجه به دسته بندی بازیکنان براساس پلتفرم‌های مورد استفاده، رده سنی، میزان حرفه‌ای بودن در بازی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.
  • سعی داریم موضوع استریم را با کمک پلتفرم‌های مطرح به‌خصوص آپارات، وارد بازی‌های تولید داخل و ایرانی کنیم که کمکی به اقتصاد بازی‌های ایرانی و همچنین تقویت استریمینگ در ایران شود. ضمن اینکه بنیاد در تلاش است تا با حمایت بازی‌های پرطرفدار در کشور، شرایط برگزاری مسابقات این بازی‌ها را نیز در کشور تسهیل کند.

/همشهری آنلاین/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول