کشف پرونده ایجاد مزاحمت تلگرام

مجازیست-سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران:

  • در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر مزاحمت‌های مکرر شخصی ناشناس که با ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید در شبکه اجتماعی تلگرام باعث ایجاد اختلاف بین وی و همسرش شده بود، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌ و مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا فردی به هویت ( س‌- ر) ۳۲ ساله شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دعوت شد و پس از مشاهده دلایل و مستندات لب به اعتراف گشود و گفت مدتی طولانی و بدون مشکل با شاکی همکار بوده اما در یک پروژه کاری به اختلاف نظر رسیدیم و همین امر باعث آغاز کدورت بین من و شاکی شد که برای گرفتن انتقام از وی با در اختیار داشتن شماره همسرش اقدام به ارسال پیامک برای شاکی و همسر وی کردم تا از این طریق آرامش زندگی او را بر هم بزنم.
  • فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می آورد تا افراد با هویت‌های مجازی و غیرواقعی با حساب‌های کاربری متفاوت در قالب هویت‌های مختلف در این فضا به فعالیت بپردازند.
  • دلیل اینکه مجرمان یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت ‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا می‌گذارند همین هویت‌های مجازی است. این افراد معمولا گمان می کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی، مورد سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند.
  • پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و هنجارشکن برابر قانون برخورد می کند و در این خصوص هیچ گونه ملایمتی نخواهد داشت.

/پایگاه اطلاع رسانی فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول