تعرض و تهدید عاقبت مدلینگ شدن در فضای مجازی است

مجازیست-سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم:

  • مدلینگ اگر چه یک جرم نیست و ظاهری سالم دارد، اما آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن باعث شده تا برخی از آن‌ها مشکلات زیادی برای خانواده‌ها به وجود آورد.
  • ازطرفی دختران و پسران جوان هم که در این اوضاع نابسامان اقتصادی و اشتغال، سودای مال و شهرت دارند، به جای تلاش عاقلانه برای کسب شغل، جذب تبلیغات درآمدهای هنگفت و نامتعارف آژانس‌های مدلینگ می‌شوند.
  • به دنبال این موضوع و تلاش برای مدلینگ شدن، سودای مدلینگ علاوه برترویج فرهنگ بیگانگان، موجب سوءاستفاده و کلاهبرداری واخاذی ازکاربران به خصوص دختران جوان وجویای نام شده است.
  • مجرمان سایبری با گشت ‌و گذار در شبکه‌های اجتماعی و انتخاب برخی چهره‌های زیبا، به آنها پیشنهاد مدلینگ و مدل شدن در نشریات داخلی یا خارجی را می‌دهند.
  • مجرمان در مرحله اول از کاربران می‌خواهند چندین عکس به صورت مدل‌های خارجی تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهد تا برای کارشناسان این امر ارسال کنند و در گام بعدی با ادعای اینکه تصاویر ارسالی از نظر کارشناسان امر کیفیت وژست مناسب را نداشته از کاربران می‌خواهند تا درآتلیه آنها اقدام به تهیه عکس کنند.
  • در گام بعدی مجرمان با اخذ هزینه‌های هنگفت عکاسی از کاربران، آنها را به آتلیه‌های پرت و گمنامی می‌برند که اکثرا اجاره‌ای هستند و با تصویربرداری غیرمتعارف از کاربران و به شکل‌های مستهجن، آنها را مورد سوء‌استفاده و آزار قرار می‌دهند و تهدید می‌کنند که در صورت شکایت عکس‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود.
  • پرونده‌هایی در پلیس فتا دراین خصوص وجود دارد، حتی دستگیری و مجازات این مجرمان نمی‌تواند باعث بازگشت آبرو و حیثیت قربانیان شود و پیامدهای این دست جرائم تا سال‌ها ادامه دارد؛ لذا کاربران و خانواده‌ها باید بسیار مراقب باشند تا دردام این چنین مجرمانی نیفتند.
  • کاربران به هیچ عنوان به این گونه پیام‌ها توجه نکنند وفریب آنها را نخورند، چرا که مدل شدنی در کار نیست و این شگردی برای اخاذی‌های مالی و سوءاستفاده ‌های جنسی از قربانیان است.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول