موزیلا یاداشت‌ها و ارسال فایلها با اهداف مخرب را غیرفعال کرد

مجازیست-موزیلا اعلام کرد دو سرویس ارسال(Firefox Send) – سرویس ارسال و اشتراک آزاد فایل – و یاداشت(Firefox Notes) را پس از شروع استفاده از آن‌ها برای اهداف پلید، غیر فعال کرد.

طبق گفته این سازمان خصوصی، این تنظیمات جهت “تحکیم و اصلاح” محصولات خود و جلوگیری از حملات آنلاین، انجام شده‌است.
شایان ذکر است که حتی یک ماه نشده است که بخش سازمانی موزیلا دستخوش تغییراتی اساسی شده است و ۲۵۰ کارمند از کار اخراج شده‌اند که حدود یک چهارم کل نیروی کار آن را تشکیل می‌دهد.

Firefox Send در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایلوت معرفی شد و سال گذشته به طور رسمی برای رایانه های رومیزی و تلفن‌های همراه عرضه شد. این سرویس از رمزگذاری انتها به انتها پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند به صورت ایمن، فایل‌ها را آزادانه به هر کسی منتقل کنند.

با این حال، زمانی که گزارش شد افراد از این ویژگی برای ارسال بدافزار استفاده می‌کنند، با واکنش‌های شدیدی مواجه شد. این سرویس موقتا به حالت تعلیق درآمد و یک بیانیه رسمی منتشر شد که در آن نوشته شده بود:

“Firefox Send ابزاری امیدبخش برای به اشتراک گذاری فایل رمزنگاری شده بود. متاسفانه، برخی از کاربران شروع به استفاده از این سرویس جهت ارسال بدافزار و انجام حملات فیشینگ (فیشینگ) کردند.”
بدیهی است که موزیلا قصد راه اندازی مجدد این سرویس را ندارد و حال برای همیشه بسته شده است.

یادداشت فایرفاکس(Firefox Notes) در سال ۲۰۱۸ به عنوان افزونه مرورگر فایرفاکس و یک برنامه تلفن همراه مستقل برای دستگاه‌های اندرویدی راه‌اندازی شد. که به کاربران امکان می‌داد که یادداشت ها را در سیستم عامل‌های مختلف با هم هماهنگ کنند.

این شرکت تأیید کرده است که این سرویس در ماه نوامبر بسته خواهد شد، اما در مرورگرهایی که در حال حاضر این افزونه روی آنها نصب شده است، در دسترس خواهد بود. هرچند موزیلا از خدمات یا نصب جدید پشتیبانی نخواهد کرد. موزیلا به ارائه خدمات اصلی خود مانند مرورگر وب و غیره ادامه خواهد داد.

/مترجم: مهران بهنام نیا، پایگاه اطلاع رسانی فتا به نقل از هکرید/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول