تیک تاک از حذف ۱۰۴٫۵ میلیون ویدئو در نیمه نخست ۲۰۲۰ خبر می‌دهد

مجازیست-تیک‌تاک در جدیدترین گزارش عملکرد خود اعلام کرد در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی، بیش از ۱۰۴ میلیون ویدئو را به‌دلیل نقض قوانین از پلتفرمش حذف کرده است.

تیک‌تاک که درحال‌حاضر جزوی از شرکتی چینی بایت‌دنس است، چند ماه دشوار را تجربه کرده و بارها تا مرز مسدودشدن در ایالات متحده‌ی آمریکا پیش رفته است. آخرین‌بار یکشنبه‌ی گذشته دونالد ترامپ قصد داشت تیک‌تاک و وی‌چت را مسدود کند؛ اما یکی از قاضی‌های آمریکایی اجازه‌ی چنین کاری را صادر نکرد.

در میان تمامی اخبار، تیک‌تاک ساعاتی پیش گزارشی جدید با محوریت شفاف‌سازی درباره‌ی فعالیت‌هایش منتشر کرد. آمار تیک‌تاک نشان می‌دهد در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی، بیش از ۱۰۴٫۵ میلیون ویدئو در این پلتفرم به‌دلیل نقض قوانین از دسترس خارج شده‌اند. به‌علاوه، تقریبا ۱،۸۰۰ درخواست حقوقی در تیک‌تاک ثبت شده و این پلتفرم ۱۰،۶۰۰ بار اخطار نقض قانون کپی‌رایت دریافت کرده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند تیک‌تاک بستری برای تولید ویدئوهایی مغایر با قوانین ارائه می‌دهد. بااین‌حال، اپلیکیشن یادشده به‌منظور کاهش ویدئوهای غیرقانونی، راهکار جدیدی معرفی کرد تا بتواند با محتوای مضر مقابله کند.

گفتنی است دولت ایالات متحده با مطرح‌کردن موضوع امنیت ملی، قصد دارد تیک‌تاک را مسدود کند. در نگاه اول، این موضوع مشکل بزرگ تیک‌تاک به‌حساب می‌آید؛ باوجوداین، تیک‌تاک همچون دیگر شبکه‌های اجتماعی با مشکلات دیگری نیز مواجه است. یکی از مشکلاتی که مدیران تیک‌تاک با آن مواجه‌اند، این است که در پلتفرمشان ویدئوهای غیرقانونی و مضر متعددی به‌اشتراک گذاشته می‌شود. این مشکل همچنان با تیک‌تاک همراه است و مدیران شرکت باید راه چاره‌ای بیندیشند؛ زیرا ادامه‌یافتن آن ارتباطی به سرنوشت تیک‌تاک در خارج از چین ندارد.

در اوایل سال جاری میلادی، تیک‌تاک «مرکز شفافیت» جدیدی در ایالات متحده باز کرد و گفت این مرکز به متخصصان امکان می‌دهد ساده‌تر فعالیت‌های تیک‌تاک و نحوه‌ی مدیریت محتوا را در آن بررسی کنند. تیک‌تاک در گزارش جدیدش گفت تعداد کل ویدئوهای حذف‌شده در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۰ به ۱۰۴ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۱۹ ویدئو می‌رسد و این ویدئوها کمتر از ۱ درصد کل ویدئوهای بارگذاری‌شده در این بازه‌ی زمانی هستند. در ۶ ماه اخیر نیز، تعداد ویدئوهایی که تیک‌تاک به‌دلیل نقض قوانین از دسترس خارج کرده، بیش از دوبرابر شده است. ناگفته نماند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، تیک‌تاک بیش از ۴۹ میلیون ویدئو را از دسترس خارج کرد که تعداد کل ویدئوهای حذف‌شده کمتر از ۱ درصد کل ویدئوها بود.

تیک‌تاک گفت ۹۶٫۴ درصد از کل ویدئوهای غیرقانونی در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۰،‌ پیش از گزارش دیگران حذف شدند. همچنین، ۹۰٫۳ درصد از این ویدئوها پیش از بازدید، از پلتفرم حذف شدند. دراین‌بین، نکته‌ی مهم این است که تیک‌تاک نمی‌گوید چگونه این ویدئوها را شناسایی کرده است؛ ازطریق سیستم‌های مدیریتی خودکار یا ناظران انسانی یا شاید ترکیبی از هر دو. طبق اعلام تیک‌تاک، اکثر ویدئوهای حذف‌شده در دسته‌ی ویدئوهای برهنگی بزرگ‌سالان یا فعالیت‌های جنسی بوده‌اند (۳۰٫۹ درصد از کل ویدئوهای حذف‌شده). گفتنی است دیگر ویدئوهای حذف‌شده در دسته‌هایی همچون فعالیت‌های مجرمانه، خودکشی، خودزنی، محتوای خشن، نفرت‌پراکنی و فعالیت‌های خطرناک بوده‌اند. البته بعضی از ویدئوها ممکن است در بیش از یک دسته جای گیرند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول