سیاست جدید توییتر برای برچسب گذاری اکانت های دولتی

مجازیست-جک دورسی، مدیرعامل توییتر از سیاست جدید این رسانه اجتماعی برای اجرای طرح برچسب گذاری اکانت های وابسته به دولت ها در سراسر جهان خبر داد.
او در دفاع از سیاست جدیدی که در پیش گرفته، گفته است که با اجرای این طرح رهبران کشورهایی مانند ایران و چین هم امکان استفاده رسمی از توییتر را خواهند داشت.
دورسی در جریان فروم مجازی Oslo Freedom که توسط یک موسسه غیردولتی نیویورکی برگزار شد:
  • توییتر می تواند در کشورهای زیادی حساب های کاربری را برچسب گذاری کند تا کاربران اطلاعات بیشتری از پیش زمینه های موجود درباره توئیت نوشته شده توسط حساب های کاربری داشته باشند و اگر آژانسی پشت آنها قرار دارد، آنها را بشناسند.
توییتر طرح برچسب گذاری را برای اولین بار ماه گذشته معرفی کرد اما در گام نخست آن را برای حساب های کاربری چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده اجرا کرد.
توییتر توسط فعالان حوزه های مختلفی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات با اسامی مستعار برای انتشار اخبار سوءاستفاده حقوق بشری در کشورهایی همچون عربستان سعودی و چین مورد استفاده قرار گرفته است اما در عین حال به دلیل کوتاهی در جلوگیری از فعالیت بات ها برای انتشار اطلاعات نادرست نیز بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.
دورسی گفته است این کمپانی از سیگنال هایی همچون زمان ایجاد گروهی از حساب های کاربری جدید و اینکه چطور خیلی سریع درباره موضوعاتی خاص تحت نام مستعار توییت می شود، استفاده می کند.
وقتی از او درباره چرایی اجازه توئیتر به رهبران ایران و چین برای استفاده از این رسانه اجتماعی به رغم محدودیت دسترسی شهروندان پرسیده شد، دورسی جواب داد: ارزش دارد بدانیم آنها چگونه فکر می کنند و مهم است بدانیم چطور داستان حکومت برای سایر دنیا روایت می شود.
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول