عامل تهدید و اخاذی از دخترجوان در اینستاگرام دستگیر شد

مجازیست-سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی:

  • برابر شکوائیه واصله مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در قبال منتشر نکردن عکس های خصوصی، پرونده اولیه تشکیل شده و با ثبت اظهارات شاکیه، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
  • با بررسی های اولیه مشخص شد که متهم پس از آشنایی با خانم جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام و جلب اعتماد وی به بهانه ازدواج، از وی در خواست ارسال عکس های خصوص کرده است و این خانم نیز پس از فریب اقدام به ارسال عکس های خصوصی خود به متهم نموده است.در ادامه متهم با ارسال پیام های تهدید آمیز از شاکیه در قبال پخش نکردن عکس هایش در فضای مجازی درخواست مبلغ صدمیلیون ریال درخواست کرده بود.
  •  با اقدامات تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، پس از استخراج مستندات مربوطه و هماهنگی با مقام قضایی ، متهم اصلی شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع متهم دستگیر شد و در تحقیق از وی ، او ابتدا منکر بزه ارتکابی خود شد و پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال کافی، به جرم خود اقرار کرد .
  • در فضای مجازی به کسانی که شناخت کافی و لازم ندارید به هیچ وجه اعتماد نکرده و عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را به اشتراک نگذارید تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوید.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول