دادگاه ممنوعیت برنامه تیک تاک در آمریکا امروز تشکیل می‌شود

مجازیست-یک قاضی آمریکایی  دادگاهی را قضاوت خواهد کرد که طی آن مشخص خواهد شد ممنوعیت دانلود برنامه چینی تیک تاک از فروشگاه های برنامه اپل و گوگل که توسط وزارت بازرگانی آمریکا اعلام شد، اجرا می شود یا خیر.

وزارت دادگستری آمریکا تا ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر روز جمعه فرصت داشت که یا ممنوعیت دانلود تیک تاک را به تاخیر بیندازد و یا با حکم ابتدایی که برای تیک تاک صادر شد، مخالفت کند.

این وزارتخانه با استناد به اظهارات ارائه شده توسط مالک چینی برنامه تیک تاک یعنی شرکت بایت دنس که شامل اطلاعات محرمانه تجاری بود، مخالفت خود را با این حکم اعلام کرد.

شرکت بایت دنس اعلام کرده که توافق اولیه ای را با شرکت های والمارت و اوراکل انجام داده است تا در این برنامه اشتراک ویدئوهای کوتاه سهام داشته باشند، اما شرایط دقیق این توافق نامه هنوز مشخص نیست.

وزارت بازرگانی آمریکا یک هفته دیگر به این شرکت ها فرصت داد تا قبل از اجرایی شدن دستور ممنوعیت تیک تاک از فروشگاه های برنامه های آمریکایی، با ذکر تحولات مثبت اخیر ، یک معامله را نهایی کنند.

کارل نیکولز، یک قاضی منطقه ای در واشنگتن، وقت جلسه دادگاه این پرونده را ۹:۳۰ صبح به وقت محلی تعیین کرد.

یک قاضی دیگر آمریکایی در پنسیلوانیا نیز در حال بررسی صدور حکم موقت پس از شکایت هفته گذشته سه تولیدکننده محتوای تیک تاک است. استدلال این سه تولید کننده این است که با این ممنوعیت هر ماه دسترسی به دهها هزار بیننده و سازنده ویدئو را از دست می دهند و احتمال بسته شدن کامل این برنامه نیز وجود دارد.

در تاریخ ۲۰ سپتامبر، یک قاضی در کالیفرنیا با صدور یک حکم مقدماتی مانع از اجرای دستور مشابهی برای ممنوعیت برنامه وی چت شد.

وزارت دادگستری آمریکا از این قاضی خواسته است تا اجازه دهد این ممنوعیت تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر اجرا شود.

به گفته سازنده برنامه تیک تاک، دلیل اصلی این محدودیت ها که با افزایش تنش های دولت ترامپ و چین رخ داده است، نگرانی در زمینه امنیت ملی نبوده است بلکه بیشتر به علت ملاحظات سیاسی مرتبط با انتخابات پیش رو در آمریکاست.

/تسنیم به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول