رمز اکانت شبکه‌های اجتماعی باید غیر قابل حدس زدن باشد

مجازیست-سرهنگ سید‌نظام موسوی، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران:

  • یکی از راه‌های دسترسی به اکانت اینستاگرام استفاده از روش آزمون و خطا از سوی مجرمان سایبری است، مجرمان سایبری با استفاده از بی‌توجهی کاربران به این نکته که گاهاً همان شماره تماس نام کاربری را به عنوان رمز اکانت هم انتخاب کرده‌اند، به راحتی وارد اکانت اینستاگرام کاربر می‌شوند.
  • مجرمان سایبری از همین مورد سوء‌استفاده کرده و با قطع دسترسی کاربر اصلی از اکانت خود، اقدام به چت با مخاطبین (که معمولا از دوستان، آشنایان و همکاران کاربر اصلی می‌باشند) می کنند و با ارسال شماره حساب بانکی به‌ عنوان قرض از آنان درخواست کمک مالی کرده و برخی مخاطبین به گمان اینکه، کاربر اصلی اکانت در حال چت کردن است اقدام به واریز وجه می‌کنند.
  • مجرمان سایبری جهت سودجوئی‌های نامشروع خود اقدام به دسترسی غیر مجاز به حساب کاربران با روش فوق و سوء‌استفاده مالی می‌کنند و همچنین این خطر وجود دارد که در صورت داشتن اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی در حساب کاربران موجب تهدید به انتشار این اطلاعات و اخاذی از آنان گردد.
  • تعدادی از افراد با بی‌‍توجهی به این مهم و در نظر نگرفتن عواقب بعدی آن، زمینه سوء‌استفاده مالی و غیر اخلاقی افراد بزهکار از کاربران و مخاطبان خود را فراهم می‌کنند.
  • حتما از رمزهای قوی و غیر قابل حدس در اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنند تا مانع از دسترسی دیگران به اکانت شبکه اجتماعی خود شوند.
  • ضروری است تمام افرادی که از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند و امنیت اکانت‌های کاربری خود مانند ایمیل‌ها و صفحات اجتماعی را با افزایش آگاهی و دانش سایبری حفظ کنند تا مورد سوء‌استفاده تبهکاران سایبری قرار نگیرند.

/پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول