نیوزشوکیس محصول جدید گوگل برای مبارزه با اخبار جعلی

مجازیستاستفاده گسترده از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مشهور در آمریکا برای انتشار اخبار جعلی و دروغین موجب نگرانی جدی و سوء استفاده های فراوان شده است. از همین رو برخی شرکت های مشهور فناوری در تلاش هستند تا با مشکلات این چنینی مقابله کنند.

گوگل برای ساماندهی اخبار و مقابله با انتشار مطالب جعلی قصد دارد محصول جدیدی به نام گوگل نیوز شوکیس ارائه دهد. این محصول تضمین خواهد کرد که کاربران محتوای خبری باکیفیت دریافت کنند. گوگل همچنین قصد دارد با راه اندازی خدمات یادشده روابط خود را با ناشران اخبار در کشورهای مختلف بهبود ببخشد.

شرکت های فناوری مانند گوگل و فیس بوک بارها به علت تبدیل شدن به ابزار نشر خبرهای دروغ مورد انتقاد قرار گرفته اند و هر دو قصد دارند در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با این مشکل مقابله کنند. گوگل در سال ۲۰۱۸ هم ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با اخبار جعلی سرمایه گذاری کرده بود.

گوگل هم اکنون در استرالیا و فرانسه درگیر نبرد حقوقی با رگولاتوری های این دو کشور در زمینه ضرورت پرداخت پول به ناشران اخبار مختلف است. این شرکت امیدوار است با ابتکارعمل های جدید خود کشورهای یادشده را راضی کند از درخواست خود دست بکشند و برای نشر مشترک اخبار غیرجعلی همکاری کنند.

خدمات گوگل نیوزشوکیس در آلمان و برزیل راه اندازی شده و برای ارائه آن در آرژانتین، کانادا و انگلیس با ۲۰۰ ناشر خبر قراردادهایی منعقد شده است. این خدمات فعلا برای کاربران اندروید در دسترس بوده و برای کاربران آی او اس نیز به زودی عرضه می شود.

/فارسبه نقل از انگجت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول