برگزاری کارگاه آموزشی الزامات فعالیت دفاتر گردشگری در حوزه فضای مجازی

مجازیست-سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در کارگاه آموزشی آشنایی با الزامات فعالیت گردشگری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که با حضور معاون گردشگری استان در محل کاخ موزه پارک شهر گرگان برگزار شد:

  • فضای مجازی به واسطه ویژگی‌هایی نظیر بی حدومرز بودن، سرعت ‌بالای انتقال اطلاعات، ارزان بودن و غیره امروز نقش ویژه‌ای در زندگی روزمره شهروندان ایفا می‌کند.
  • متاسفانه برخی از کاربران به دلیل نداشتن شناخت کافی از فضای مجازی، اطلاعات شخصی خود و دیگران را در این بستر در دسترس عموم قرار می‌دهند و توجهی به آسیب‌ها و تهدیدات آن ندارند بطوری که نتیجه این سهل انگاری جرائم هتک حیثیت، تهدید و اخاذی و مزاحمت های اینترنتی بوده که آمارها هم نشان دهنده سهم ۳۵ درصدی جرائم این حوزه نسبت به کل جرائم سایبری است.
  • در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور به حدود ۹۴ درصد رسیده است که این افزایش تعداد کاربران، در صورتی که همراه با دانش و سواد کافی نباشد آسیب ها و تهدیدات فراوانی را به همراه خواهد داشت.
  • فعالان فضای مجازی در حوزه گردشگری باید بیش از پیش با آسیب‌ها و تهدیدات این حوزه آشنا شوند تا بتوانند از ظرفیتی که فعالیت در این فضا به وجود آورده به شکل صحیحی بهره‌مند شوند.
  • تکنیک ها و تاکتیک‌های مهاجمین سایبری قابل پیش‌بینی نیست و علی رغم تلاشهای پیشگیرانه پلیس فتا، متاسفانه با سهل انگاری و اعتماد بی جای کاربران به فضای مجازی هر روز شاهد وقوع جرائم سایبری هستیم که در این زمینه نیاز به همکاری و مساعدت همگانی داریم.

در این کارگاه آموزشی که چهارشنبه ۹ مهرماه ۹۹ با حضور رئیس پلیس فتا استان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان، اعضای انجمن راهنمایان گردشگری و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در محل کاخ‌ موزه گرگان برگزار شد، معاون گردشگری استان از تشکیل کارگروه فضای مجازی در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد تا ضمن بهره‌گیری بهتر از ظرفیت فضای مجازی، فعالیت مرتبطین با این حوزه ساماندهی شده و به تبلیغات و بازاریابی در این حوزه کمک شود.

/پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول