فیس‌بوک یک گروه هکری را مقصر عملیات علیه کاربرانش می‌داند

مجازیستتیم امنیتی فیس‌بوک در کنفرانس Virus Bulletin ۲۰۲۰ گزارش داد گروه هکری سایلنت‌فید (SilentFade) از اواخر سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ عملیات مخربی علیه کاربران فیس‌بوک تدارک دیده است.

کاربران فیس‌بوک در فوریه ۲۰۱۹ نسبت به فعالیت‌های مشکوک و تراکنش‌های غیرقانونی از طریق حساب‌های کاربری خود شکایت کرده و تیم امنیتی فیس‌بوک نیز انگشت اتهام را به سمت گروه هکری سایلنت فید نشانه رفته است.

از قرار معلوم هدف هکرها آلوده ساختن دستگاه کاربران با تروجان، کنترل مرورگرهای آنها و سرقت رمزهای عبور و کوکی‌ها برای دسترسی به حساب‌های شبکه اجتماعی قربانیان بوده است.

مهاجمان در کمپین‌های خود از تروجان‌هایی برای ویندوز، حملات اسکریپت‌نویسی و آسیب‌پذیری‌های فیس‌بوک بهره برده‌اند.

هکرها در طول چند ماه فعالیت خود بیش از ۴ میلیون دلار از کاربران سرقت کرده و با استفاده از همین سرمایه اقدام به انتشار آگهی تبلیغات مخرب کرده‌اند.

بنابر ادعای فیس بوک، سایلنت فید با بهره‌گیری از حساب‌های کاربری‌ که از روش‌های مختلف پرداخت استفاده می‌کرده‌اند، اقدام به تبلیغات مخرب در این رسانه اجتماعی ‌کرده‌ است.

مهاجمان در کمپین خود با بهره‌گیری از آدرس‌های URL کوتاه و تصاویر شخصیت‌های مشهور، کاربران را به سایت‌های جعلی تجارت کالاهای مشکوک نظیر محصولات لاغری و قرص‌های کتو هدایت کرده‌اند.

بر طبق گزارش فیس‌بوک، سایلنت فید فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ با ساخت بدافزاری تحت عنوان SuperCPA آغاز کرده است.

/افتانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول