چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟

مجازیستاینستاگرام از جمله برنامه‌هایی است که از اینترنت استفاده کرده و داده بیش از حدی را مصرف می‌کند.
بارگذاری تصاویر، فیلم‌ها و استوری‌هایی که ارسال می‌شوند به طور مداوم بیش از آنچه تصور می‌کنید باعث افزایش مصرف اینترنت اینستاگرام می‌شود.
بر خلاف فیس بوک که برای دیدن آن‌ها باید روی فیلم‌ها کلیک کنید، در اینستاگرام ویدئو‌ها را از قبل بارگیری می‌کنند تا شما را قادر به تماشای آن‌ها در یک لحظه و همچنین مصرف داده در مرحله کار کنید. در این مقاله از تیم کالی بویز با روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام آشنا خواهید شد.

فعال کردن گزینه Cellular Data Use در اپلیکیشن اینستاگرام

در این روش بخش قابل توجهی از مصرف اینترنت شما کاسته می‌شود. با این تفاوت که ویدیو‌ها و عکس‌ها با وضوح کمتری بارگذاری می‌شوند تا دیتای کمتری مصرف شود.
۱. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و در قسمت option برروی گزینه Cellular Data Use کلیک کنید.
در این قسمت کافیست تا گزینه را از حالت Default به Use Less Data تغییر دهید.
با فعالسازی این گزینه مصرف اینترنت اینستاگرام به طرز قابل توجهی کم می‌شود.
گزینه Preload را غیرفعال کنید
این یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای کاهش استفاده از بسته‌های داده توسط برنامه Instagram خود استفاده کنید. شما فقط باید یک روند ساده را دنبال کنید.
•به تنظیمات حساب خود بروید.
•به سمت پایین «داده‌های تلفن همراه» بروید.
•روی «داده‌های بی فایده» کلیک کنید.
این گزینه هنگام استفاده از داده تلفن همراه، سرعت بارگیری فیلم‌ها و تصاویر را کاهش می‌دهد، اما در صورت اتصال Wi-Fi به طور معمول کار می‌کند. تصاویر طبق معمول بارگیری می‌شوند و شما همچنان می‌توانید از تجربه اینستاگرام لذت ببرید. توجه خواهید کرد که تصاویر با سرعت کمتری بارگیری می‌شوند، اما به هر صورت بارگیری می‌شوند.
اعلان‌های خود را خاموش کنید
این روش نیز کارآمد است! چرا که هر اعلان کمی، حتی آن‌هایی که در صفحه ظاهر می‌شوند داده‌های تلفن همراه شما را هدر می‌دهند. با توجه به اینکه بیشتر ما از اینستاگرام برای سرگرمی و اطلاع از چگونگی ادامه فعالیت دوستان خود از اینستاگرام استفاده می‌کنیم، می‌توانیم همیشه به حساب خود لاگین کنیم و تحولات جدید را بررسی کنیم.
جلوگیری از بارگذاری از گالری
هر زمان که عکس می‌گیرید، اینستاگرام عکس‌ها را در گالری دوربین شما ذخیره می‌کند. این خودش داده‌هایی را مصرف می‌کند. با رفتن به نمایه خود می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید و سپس ویژگی «ذخیره عکس‌های اصلی» را در حساب خود خاموش کنید. اگر می‌خواهید عکسی بارگذاری کنید، برای ذخیره داده‌ها این کار را به صورت دستی از گالری خود انجام دهید. فیلم‌هایی که مستقیماً با استفاده از ویژگی دوربین Instagram گرفته شده، داده‌های غیرضروری را مصرف می‌کنند.
اگر فقط به بارگذاری ویدئو و سپس به اشتراک گذاشتن آن در اینستاگرام احتیاج دارید، می‌توانید بجای ذخیره شدن در گالری خود، آن را مستقیماً از دوربین اینستاگرام خود بگیرید. هر فیلم دیگری که می‌خواهید فیلمبرداری کنید و بعداً از آن استفاده کنید، می‌تواند با استفاده از دوربین تلفن شما ضبط شود. چون فیلم‌های گرفته شده با استفاده از تلفن همراه شما از وضوح و کیفیت بهتری برخوردار هستند.
/خبرگزاری صدا و سیما/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول